In de maak: poppenwiegje.

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hier dan een paar foto's van het werkstuk waarmee ik momenteel mee bezig ben.
Een wiegje voor de pop. Gemaakt van puur afvalhout, meestal grenen en vuren.
De gedraaide onderdelen zijn zelfgedraaid.

Bijgevoegd ook nog een foto van een poppenbox, die ik ook maak.

Attached files
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Nee, ik ben nog maar 18 ;)

De box heb ik via marktplaats verkocht, en waarschijnlijk gaat het met de wieg ook zo. Of ik verkoop hem aan iemand uit de familie. Zulke werkstukken maak ik puur omdat ik het mooi vind om te doen en om werk te houden voor m'n hobby. Als ik ze af heb verkoop ik ze, of ze blijven staan.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Woodworker,

Echt een schitterende wieg is het aan het worden,

Vraag me aleen af waarom het een poppenwieg is, een dergelijke wieg zou ook schitterend zijn voor de baby zelf.

Mgv,
Gert-Jan
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
woody zei:
Woodworker,

Echt een schitterende wieg is het aan het worden,

Vraag me aleen af waarom het een poppenwieg is, een dergelijke wieg zou ook schitterend zijn voor de baby zelf.

Mgv,
Gert-Jan

Allereerst bedankt voor de complimenten.

Het is een idee om een echte wieg te maken, maar dan zou ik dat voor eigen gebruik doen, en dat duurt nog even.

Ikzelf denk dat weinig mensen een babywieg bij een hobbyist als ik zouden laten maken of kopen. Als dit wiegje het begeeft, om wat voor reden dan ook, dan gaat het om een pop. Ik heb wel voldoende vertrouwen in eigen kunnen, maar zo'n babywieg zou maar kapot gaan. Dat is ook de reden dat ik geen speeltoestellen en speelhuisjes maak voor derden. Laat ze dat maar kopen.

En dan nog praktische redenen, dit wiegje is klein, en dan kom ik beter uit met m'n materiaal. Ik werk puur met afvalhout, en daar zitten spijkergaten en dergelijke in, die ik allemaal vermijd met het zagen. Daarnaast is deze wieg gemaakt met halfhoutsverbindingen, versterkt met schroeven. Voor een grotere wieg, een babywieg, zou ik pen en gat verbindingen de voorkeur geven. En die verbinding heb ik nog niet voldoende onder de knie. Ik vind het altijd eng om een gat te hakken in een mooi en perfect halfonderdeel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.