wielen onder combinatiemachine

Fons68

Nieuw lid
19 okt 2009
6
0
Hallo forumleden,
Nu staat mijn combi nog op een pallet en verplaats ik hem met een pompwagen, maar echt ideaal is dit niet... Weet iemand hoe dit beter kan? (bv wielenset van een ander merk???)
Groet Fons
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Jouw machine (HEEEEEEL MOOOI) is heel erg zwaar. dus he moet een stalen frame worden

en met goede wielen (zwenk wielen met rem)

dus ik hoop dat je een beetje handig bent met een las apparaat want dan is het snel gedaan.

Als je niet handig bent met een las apparaat of er geeneen hebt, er zijn er voldoende die je wel willen helpen. als alles is voorbewerkt en iemand het alleen in elkaar hoeft te lassen is het ook snel gedaan
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
ik heb een robland hx 310pro waar deze wielenset op zit ,
http://www.vaesco.nl/index.php?p=3&group=26&id=206
deze combine weegt een 540kg en is zeer makkelijk te verplaatsen met deze wielen , de wielen kunnen al zeker tot 700 kg dragen omdat de set ook geschikt is voor de nlx 310 en deze combine weegt zo'n 700kg .
maar de wielen zijn dan ook wel ontworpen voor deze machines dus zal je zelf wat moeten boren en passen om de set op jouw combine te krijgen .
maar als ik naar je combine kijk moet dat op het eerste zicht wel mogelijk zijn om deze wielenset op jou combine te plaatsen , de 2 wielen kan je dan op je achterste poten bevestigen en het stukje waar de baar met het 3de wiel inpast kan je vooraan op de middelste poot bevestigen .
als je een beetje handig bent met metaal moet dit volgens mij toch lukken.
je kan dan ook altijd zelf iets in mekaar timmeren .


groetjes
ruben
 

Fons68

Nieuw lid
19 okt 2009
6
0
Hallo Ruben,
Bedankt voor de tip. Ik zat namelijk aan het gewicht te twijfelen. Ik zal zo'n setje bestellen en een maatje
laten lassen (ik kan bijna niets met staal, een echte hout man zeg maar....)

Groet Fons

Ps kun je me twee detail foto's mailen van jou machine, zodat ik een idee van de constructie heb?
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
meer foto's van men combine kan je hier terug vinden ,
http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=3054

dier nog enkele detail foto's van de wieltjes,
IMG_2825.jpg

de baar met het 3de wiel waarmee je de combine van de grond laat komen .
IMG_2822.jpg

en op onderstaande foto is de machine op zen zij gekanteld en kan je zien waar de wieltjes bevestigd worden .
waar de rode pijlen naar wijzen komen de wieltjes en de groene pijl komt het deel waar je de baar met het wieltje in zet .
IMG_1592fdgvd.jpg



groetjes
ruben
 

Fons68

Nieuw lid
19 okt 2009
6
0
Super bedankt voor de foto's. Heb het setje in bestelling staan. Ik hou je op de
hoogte.
Groetjes Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.