salontafel uit afvalhout

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Een erg mooie tafel. Ik heb zelf in verschillende meubelmakerij gewerkt en er word zoveel goed hout weggegooid. Echt zonde.

Maar zulke projecten laten goed zien wat er allemaal mogelijk is.

Ga zo door :D
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
echt een prachtig kleurenpalet ! dat je er nog lang geniet van mag hebben ;)
dit geeft mij wel zin om ook iets te maken met allemaal verschillende houtsoorten .
even of topic ,
is dat een massieve visgraatparketvloer onder dat mooie tafeltje ?


groetjes
ruben
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Het blad is prachtig zo in het ochtendlicht. Maar je moet echt wat doen aan die kippepoten die er onderuit steken. Stel dat je van hetzelfde materiaal als het blad wat dikkere poten samenstelt, die van onder naar boven van ruw onafgewerkt naar prachtig afgewerkt aansluiten op het blad en zelfs zichtbaar aansluiten op de zijkant. Misschien een mooie vraag voor de liefhebbers onder ons om een leuk alternatief te bedenken. Zo'n mooi tafelblad prikkelt Surfie!!

jaap
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
kippenpoten is idd de beste omschrijving :) Maar ik kan me niet meteen iets concreets voorstellen bij wat je omschrijft. Misschien helpt een klein schetsje?

eronder gaan ze sowieso, dat staat al vast. Maar wat het worden gaat... tja, dat kan kan lang duren :mrgreen:

Maar suggesties zijn uiteraard altijd welkom! Al moet ik wel al zeggen dat ik absoluut geen fan ben van dikke poten op de hoeken. Dus wie verzint een mooi alternatief? Wie weet zie je je ontwerp in uitvoering gaan ;)
 

tuoh

Oud hout
Ik zou opteren voor één of twee gesloten volumes als voet in plaats van poten. Het oogt robuuster maar het leid de aandacht niet af van het mooie blad.
In de volumes kan je nog opbergruimte voorzien. Als je in een container wat zwarte MDF ziet liggen :D
Die gekleurde MDf afgewerkt met bootolie lijkt wel gezoete blauwe hardsteen, maar zonder het gewicht van het origineel.

Met een effen donker vlak eronder zal het blad lijken te zweven in de ruimte, zeker als je het blad langs alle kanten ruim laat oversteken op de sokkel(s).

Mvg,

André
 

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
314
4
Oost-Vlaanderen, België
Prachtig blad!
Mss heb ik erover gelezen, maar hoe heb je de blokjes in de lengte aan elkaar verbonden? Gewoon koud gelijmd? Hoe zorg je er dan voor dat ze mooi aansluiten? Lijkt me echt niet evident...
Ga je geen problemen krijgen aan de staande zijden van je hoeken van je blad? Daar lijm je langshout op kopshout...
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
die balkjes onder de tafel , dat zou nog wel eens een probleem kunnen worden .....

als het hout van het blad krimpt van de winter , is er dan nog ruimte om te krimpen ?
en als het uitzet , kan het dan nog bewegen ?want in dat geval trekt het blad hol of bol , en in het eerste geval krijg je een scheur ,en dat is doodzonde na zo'n bult werk !


rik
 
A

Athanor

Guest
Mooi zo'n oud topic weer eens in de actualiteit te zien.... Dan moet je die opleiding inmiddels ook wel afgerond hebben;)

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.