Worksharp 3000

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Nou de kogel is door de kerk.

Ik heb er een gekocht. had al zoveel positeve ervaringen over deze machine gehoord en aangezien ik niet echt veel tijd wil maken voor het slijpen van mijn beitels en schaafen, denk ik dat dit een redelijke oplossing is. En om eerlijk te zijn, ik ben geen pro mbt tot het slijpen van een micro bevel. dat ding moet scherp zijn en meer weet ik er niet van :lol:

Heb heel wat beitels in de la liggen die een goede opknapbeurt kunnen gebruiken

De machine heb ik van een Engels woodforum lid voor de helf van de nieuwprijs kunnen kopen. dus daar zal ik me hopenlijk geen bult aan vallen
 

WR1944

Oud hout
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen. Ik heb de WorkSharp 3000 nu een korte tijd in gebruik en heb na een eerste slijpbeurt van het meeste beitelwerk alleen nog wat bijhouden van de snede gedaan. En ik ben erg tevreden ook al moet je wel even doorkrijgen hoe je het beste het materiaal rustig omhoog schuift tegen de onderkant van het slijpwiel.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
402
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik gebruik sinds een maand of twee de Worksharp 2000. Werk hetzelfde als de 3000, alleen een tikkie goedkoper ;) en draait wat sneller. Aangezien ik niet veel geduld voor het slijpen heb leek me dit een betere keus.
Hij bevalt me goed. Niet dat de beitels nu veel scherper worden dan met de straatstenen die ik bij de Lidl had gehaald :) maar het gaat zeker een stuk sneller.
Ik werk nu steeds met een scherpe beitel, waar ik voorheen alleen bij de aanvang van een nieuw project de boel scherp had.
Kortom tevreden voor wat betreft beitels.
Afsteekmessen en verfkrabbers vind ik wel lastig slijpen op de Worksharp. Misschien leer ik dat nog...

Ik heb er ook een messenslijphulpstuk bij. Ook deze werkt heel behoorlijk. Het mes wordt zeer scherp, het is alleen lastig om het mes goed recht te houden, zodat je niet eindigt met een golvende snijrand.
Inmiddels heb ik daar wat handigheid in gekregen.

Het grote voordeel van de Worksharp vind ik (naast de snelheid van slijpen) dat het geen zooi geeft. De slijpresten kun je zo met een magneetje oppakken en de werkbank is weer bruikbaar.
gandel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.