berken vaas met slaap

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
hier mijn laatste vaas van berk met slaap 27 cm hoog en 20 cm diameter

afgewerkt met 3 lagen bona 2 componenten hout lak

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Berend, een prachtige tekening in het hout. Was het hout erg aangetast. Nog veel schuurwerk moeten verrichten? De bovenkant is wat fors uitgevallen in verhouding tot de sierlijke voet, waardoor mijn aandacht wordt afgeleid van de mooie bolvorm. Maar ja er naar kijken is gemakkelijker dan draaien.
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Berend,

Hoe kom je aan zo'n enorm mooi stuk hout? Qua vorm had het voor mij wat subtieler gemogen maar dat is persoonlijk. Berken met slaap draait erg lastig vind ik zelf. Het is erg knap dat je het zo strak hebt gekregen!!

Hoe is de onderkant afgewerkt??
 

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
hoi

er moest veel schuurwerk gedaan worden, het hout was erg brokkelig en poreus, maar het is aardig gelukt

de bodem is aan de onderkand licht hol gedraait

gr bvb
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
zoals rickkoorman ook al vroeg , hoe kom je aan zo een enorm mooi stuk hout ?
zeer mooie vaas , wat een prachtige tekeningen in het hout ook.


groetjes
ruben
 

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
hoi all
achter ons huis is een bos daar is in het voorjaar van 2010 deze berk uitgezaagd
waarvan ik 0ngeveer een meter of 4 van de stam heb gekregen , het heeft sins die tijd bij mij in de schuur gelegen,

nu maar es wat van gemaakt, ik heb nog een meter liggen om nog wat moois van te maken

groeten van berend
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.