Iemand ervaring met de Kreg PRS1040 freestafel?

ocarati

Nieuw lid
28 sep 2010
9
0
Ik heb de Hitachi M12VE 2000 Watt die ik graag onder een freestafel wil hangen. Zit te twijfelen of ik er zelf een ga maken of dat ik het kant en klaar systeem van Kreg aanschaf. Het ziet er redelijke solide uit en goed afgewerkt. Om een tafel en module van Festool aan te schaffen vond ik weer net iets te ver gaan vandaar de aanschaf van de M12VE.
Heeft er iemand een thuis staan die hem vaak gebruikt of iemand die er veel mee gewerkt heeft?

Gr Olivier
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Geen ervaring met de tafel als geheel (heb zelf wat gemaakt), wel met de aanslag (die heb ik los gekocht. Het is een mooi systeem, maar in de praktijk iets minder dan de filmpjes je willen doen geloven. Ik vind vooral de stofafzuiging minder goed werken (al kan dat ook aan mijn opstelling liggen, ik gebruik 'm met een Festool Midi. Mede daardoor komt er ook afval onder de aanslag door (ter hoogte van de afzuiging).

Het ding zit overigens goed in elkaar en valt goed in te stellen. In ieder geval geen reden om 'm niet te kopen. Ik vermoed dat andere aanslagen soortgelijke problemen hebben.
 

WR1944

Oud hout
Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Ik heb de kleine Triton gekocht en nu ben ik m'n mogelijkheden aan het bekijken om een freestafel te maken/samen te stellen. Een complete Kreg freestafel is rond de $500 (ca. EUR 350). Maar zelf maken lijkt me toch leuker, dan kan je het helemaal naar eigen idee inrichten. Eerst maar eens de belangrijkste hardware kopen, dan moet ik wel wat gaan doen.
 

thomast

Actieve deelnemer
6 mei 2011
28
0
Ik heb/had hetzelfde probleem, maar heb uiteindelijk toch maar zelf een freestafel gemaakt. Toen ik hem wou uittesten bleek mijn de diepteregeling van mijn frees stuk te zijn (ook de hittachi van 2000W) dus heb ze maar eerst binnen gedaan nu er nog garantie op is...

Door dit voorval ben ik toch ook terug aan het twijfelen of ik er geen krik zou onder zetten...

Tendotools heeft ook 2 goedkopere freestafeltjes om een bovenfrees onder te zetten, en 1 bovenfreestafel met motor waar dezelfde freesjes voor de bovenfrees inpassen...

Eerst wou ik dit laatste model kopen, maar een lamellofrees en een plaat MDF waren wel wat goedkoper.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik heb hier de kleine Triton frees. Deze hangt onder een zelfbouw freestafel. Erg simpel ontwerp maar werkt nog steeds goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.