De nieuwe Festool Mega Domino

WR1944

Oud hout
De Festool-fanaten zullen het waarschijnlijk al gezien hebben, er is een grote broer voor de Domino DF500 uitgekomen, de XL DF700. Deze is bedoeld voor die toepassingen waar een grote pen en gat verbinding gemaakt zou moet worden. Dat kunnen bijvoorbeeld deuren zijn. De frezen kunnen 70 mm diep frezen en de grootste domino 140 mm lang, doorsnede 50 x 10 (als ik het goed onthouden heb). Met twee of drie naast elkaar kan je een stevige verbinding maken. Er zijn verschillende freesdiameters beschikbaar zodat diverse diktes hout bewerkt kunnen worden. Er is al veel buzz op de Festool gerelateerde fora, maar dat zal de Festool-laconieken wel worst zijn. :mrgreen:

http://www.machines-for-wood.tv/en/vide ... stool.html

Sorry voor het wat chaotisch aandoende vertaalwerk.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@wr1944, nee helemaal nieuw voor mij, dank je voor het bericht. Filmpje doet het bij mij niet en op de Festool website's staat nog niets (duitsland, nederland, usa) maar hier toch 2 foto's van het apparaat, genomen op de Ligna, de grote houtbeurs in Hannover van 30 mei tot 3 juni 2011.

jaap
[album]112[/album]
[album]113[/album]
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
pfff weer zo'n musthave van festool.... hoe leg ik dat weer aan mijn vrouw uit? Iemand tips?

Ben benieuwd wat die gaat kosten... zal wel richting de 1000 euro gaan als het al niet meer is.
 

scharrel charl

Nieuw lid
19 sep 2010
16
0
ik heb er maar èèn zijn naam is dennis maar TON was beter geweest wand dat heeft hij ongeveer gekost ook
hahahahaha
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.