Social Media

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Medehoutliefhebbers,

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe jullie omgaan met de social media zoals facebook,twitter enz enz.

Hoe zijn jullie hier mee bezig in het houtbedrijf/hobby ?

Van een aantal engelse houtbewerkers begreep ik dat zij al een deel van hun tijd hieraan besteden als een soort van marketing-tool.
 

WR1944

Oud hout
Ik volg een paar houtbewerkingsfora en een enkele blog en ik vind dat wel voldoende. Verder snuffel ik via Google als ik specifieke info nodig heb. Ik hoef geen reclame te maken voor m'n hobby. Maar ik kan me voorstellen dat professionals baat kunnen hebben bij het aan de weg timmeren via de moderne mogelijkheden van het Internet. Pun intended.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Als je een website hebt kan je deze hoog in de Google ranking krijgen door veel gebruik te maken van social media. Ik geloof dat Twitter daar het meeste invloed op heeft.
Zelf heb ik wel een Facebook, Linked-in en Twitter account, maar doe daar niet heel veel mee. Ik gebruik het eigenlijk vooral voor het 'volgen' van interessante mensen/posts.
 

A.N

Actieve deelnemer
Hallo Rick,

Met de social media zoals bijv. Twitter heb ik verder niet zoveel ik ben er niet aktief, niet prive en ook niet als bedrijf, vooral omdat ik er zelf ook niet echt achter sta.
Als je doelgroep de hele dag alleen op Twitter te vinden is wordt het misschien een ander verhaal, gelukkig is dat voor mij niet het geval :mrgreen:

Dit forum volgen doe ik voor m`n plezier, de meeste onderwerpen interesseren me en je steekt er ook nog het een en ander van op.

Voorlopig twetter ik hier voor de lol, heb ik ook meer woorden tot mijn beschikking dan in een tweet bij twitter :D
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Met social media heb/doe ik niet zo heel veel. Ik probeer het juist wat te reduceren. Het lijkt allemaal heel effcient die communicatie, maar totaal is de tijd die erin gaat zitten enorm. Ik heb bewust een robuuste gooitelefoon met alleen een bel/sms functie en ik zit half actief (meer lezen eigenlijk) op 4 houtbewerkings fora, heb Facebook, Youtube (weer 80% lezen) en MSN af en toe wat. In de toekomst dump ik Facebook en MSN ook nog wel denk ik, dat is een kwestie van tijd. Kijk eens op http://suicidemachine.org/ erg humoristische manier van digitale zelfmoord plegen. :p
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Houthasses, da's inderdaad wel een erg aparte site

Het social media kan vast heel verstikkend werken, je bouwt toch een soort van vriendenkring op en daar hoort ook onderhoud bij(net zoals in het "echte"leven). In een steeds drukkere wereld kan het dan goed voorkomen dat mensen zich teveel druk aanhalen. Echt een kwestie van keuzes maken.

Ik verbaas me eigenlijk hoe weinig mensen deze tools actief inzetten. (of ze reageren hier niet, haha) Het kan een interessant verlengstuk zijn wanneer je daar op een gezonde manier mee omspringt.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Te oppervlakkig?? Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je hiermee doet. Het kan een heel mooi instrument zijn om mensen te leren kennen die je anders misschien nooit ontmoet had.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
IK zie dat getwitter en facebook ook niet zo zitten .
Zo'n forum als dit is natuurlijk prachtig om "geest"verwanten te ontmoeten nog leuker is natuurlijk elkaar in levende lijfe te zien maar dat is wat ingewikkelder.

Maar er is ook nog iets als Skype kun je elkaar spreken en tegelijk zien (en is gratis ) ,kan je
werkstukken laten zien / bespreken wat misging en dat kan met meerdere personen te gelijk.

Dus BV Jaap vanuit Bangkok Rick in zwolle en ikke in amsterdam .

Maar goed ,niet iedereen denkt het zelfde hierover he' .......... ;)

(.... weet wel wat ik bedoel )
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hahaha Rendew heeft mij overtuigd en gisteren hebben we dan even geskyped over een probleem van een doosje. Heel apart en echt wel wennen. Het is zeker geen vervanging voor echt contact maar wel een leuke vervanger.

Dagen zoals afgelopen woensdag zijn echt onbetaalbaar. Allemaal mensen die ik "ken " via internet zijn toch vrienden geworden in het echte leven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.