het vleermuislampje van mijn vader

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik kwam het tegen met het opruimen van de zolder. De Vleermuislamp. Als we ergens aan wal gingen met de boot, werd dit lampje steevast opgehangen.

Ik wou het een plaats geven in onze tuin. Dat werd denken geblazen. Mijn Lief Anneke de 22 van deze maand jarig. We hebben een terrasje waar nog geen tafeltje is. Anneke stoot nog wel eens een glas wijn om.

Kortom tijd voor mij om eens te gaan denken aan een waardig presentje voor mijn lief. Ik heb er veel over moeten motorrijden. Met motorrijden komen de beste ideeën namelijk.

Het is gelukt. Ook met een kleine draaibank kun je een tafeltje maken. Ook kun je een vleermuislamp van je vader gebruiken .

Er volgen foto's natuurlijk.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nycle, moet je maar eens gauw laten zien, leuke tafeltjes kan je draaien, en dan met dat vleermuislampje erop lijkt mij wel leuk om te zien, misschien krijg ik daar ook wel een idee over.
Groetjes, Ad
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Hier zijn de foto's

Foto-YNNJMVZY-1.jpg


Het meeste materiaal was hier aanwezig. Het blad is gemaakt van grenen vloerplanken. De poten is denk ik ook grenen. de balken heb ik gekregen van een kennis.
Het houtwerk zit in de Epivanus boodlak.

de meeste moeite heb ik gehad met het lassen van de pentagram. Ik ben niet zo'n lasser.
Foto-CLH64PYU-1.jpg


Foto-6ZJI4IJ6-1.jpg


Gisteravond de boel uitgeprobeerd. De wijnglazen blijven stevig staan.
 

WR1944

Oud hout
Jurriaan zei:
Tja, volgens mij hoef je niemand uit te leggen dat je een pentagram gelast hebt, want dit is een zeshoek (dus 1 meer dan een pentagram). Wel een leuk tafeltje!

Je kan spreken van een hexagram, klinkt net zo sjiek. :mrgreen:

Is er een specifieke noodzaak geweest om die constructie om de stormlamp te maken of is het puur voor decoratie?
Het is een leuk idee, zo trek je 's avonds de muggen weg van het tafelblad naar hogere sferen. Zijn de gaten in de cirkels afgestemd op de maat van bierglazen of ander glaswerk?
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nycle, nu ik het zo zie, het tafeltje compleet met de vleermuislamp, vind ik het erg leuk.
Die gaten hadden voor mij niet gehoeven, het blad van het tafeltje had misschien beter een geheel kunnen zijn, iets gemakkelijker om glazen weg te zetten, maar dat is puur mijn gedachten.
In het algemeen vind ik het wel geslaagd, en voor de zomeravonden een gezellige aanwinst om bij te zitten met een goed glas wijn of een biertje.
Groetjes, Ad
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
De glazen en flesjes kun je in het gat zetten. :) De hoek van de zeskant valt in het midden van het gat. Aan de hoek heb ik een houtfret gelast. Het glaswerk staat als een huis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.