Een nieuwe TUINTAFEL

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
We waren de vorige teakhouten tafel en stoelen een beetje zat. Hij stond dan ook al een tijdje buiten in weer en wind en is rijp voor de vuurkorf. We gaan van rond terug naar vierkant. 80/80 is groot zat. Het achter terras is ook mijn buitenwerkplaats, hoe kleiner hoe beter. Op marktplaats heeft Jolanda de poten van een Singer naaimachine gekocht en daar heb ik weer het onderstel van gemaakt. Het blad is een plaat multiplex 24 mm Watervast verlijmd. Als afwerkranden heb ik rondom een sierlat van teak op maat gemaakt. Niet helemaal super goed pas maar dat verf/schuur ik wel dicht. De tafel word uiteindelijk helemaal WIT WIT WIT, dat is blijkbaar de nieuwe tuinmode kleur :lol: :lol: Ik denk rondom alles in de grondverf en daarna een paar keer aflakken. daar kijk ik nu al naar uit :( :(

Hartelijke groet Hugo

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Wit ? Kom op Hugo, beetje tegengas geven he!!! Die onderstellen van Singer heb ik al in veel verschillende meubels gezien. Leuk bedacht!
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
fijn gevonden met dat onderstel ;)
persoonlijk zou ik er toch ook een transparante of bruine houtbescherming op zetten .
en moest het je tegen steken als het vernist is kan je het achteraf nog altijd wit schilderen :D


groetjes
ruben
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Jammer dat je schroeven hebt gebruikt voor de randen. Lijm is altijd sterker dan schroeven. Bruislijm, epoxy lijm was veel steviger en dan had je niet die gaatjes. Maar dit maakt niet uit als je hem toch wit gaat maken
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ben eergisteren terug gekomen van een korte vakantie en heb de kwasten uit het vet gehaald. Eerste laag wit zit er op. is best wel licht, foto''s volgen.

HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.