Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Een nieuwe TUINTAFEL

We waren de vorige teakhouten tafel en stoelen een beetje zat. Hij stond dan ook al een tijdje buiten in weer en wind en is rijp voor de vuurkorf. We gaan van rond terug naar vierkant. 80/80 is groot zat. Het achter terras is ook mijn buitenwerkplaats, hoe kleiner hoe beter. Op marktplaats heeft Jolanda de poten van een Singer naaimachine gekocht en daar heb ik weer het onderstel van gemaakt. Het blad is een plaat multiplex 24 mm Watervast verlijmd. Als afwerkranden heb ik rondom een sierlat van teak op maat gemaakt. Niet helemaal super goed pas maar dat verf/schuur ik wel dicht. De tafel word uiteindelijk helemaal WIT WIT WIT, dat is blijkbaar de nieuwe tuinmode kleur :lol: :lol: Ik denk rondom alles in de grondverf en daarna een paar keer aflakken. daar kijk ik nu al naar uit

Hartelijke groet Hugo

Attached files

Re: Een nieuwe TUINTAFEL

ziet er mooi uit 8-)

jammer dat hij wit moet worden .

blanke lak zou veel mooier zijn

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Wit ? Kom op Hugo, beetje tegengas geven he!!! Die onderstellen van Singer heb ik al in veel verschillende meubels gezien. Leuk bedacht!

fijn gevonden met dat onderstel
    persoonlijk zou ik er toch ook een transparante of bruine houtbescherming op zetten .
    en moest het je tegen steken als het vernist is kan je het achteraf nog altijd wit schilderen

groetjes
    ruben

Ben benieuwd naar het resultaat, zelfs als het wit is. :mrgreen: Die randjes geven het dan wat extra's.

Jammer dat je schroeven hebt gebruikt voor de randen. Lijm is altijd sterker dan schroeven. Bruislijm, epoxy lijm was veel steviger en dan had je niet die gaatjes. Maar dit maakt niet uit als je hem toch wit gaat maken

Ben eergisteren terug gekomen van een korte vakantie en heb de kwasten uit het vet gehaald. Eerste laag wit zit er op. is best wel licht, foto''s volgen.

HG Hugo

Nog even een eindsprint voordat we op vakantie gaan, de tuintafel is klaar.[/attachment]

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Dat ziet er heel klassiek uit. Nu nog een paar gietijzeren stoelen en je hebt een Frans terras. Zet de witte wijn alvast maar koud.

Forum Rechten