hangende bloembakjes

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey ,


om de tuin nog wat op te fleuren en men moeder te verrassen heb ik gisteren 3 bloempotjes gemaakt die aan de houten schutting komen te hangen.
uit welke houtsoort het is gemaakt hoef ik er niet bij te schrijven zeker ? :D
dit waren enkele dikke balken padoek die ik bij een vriend van de brandstapel heb kunnen redden .
één zijde van de balken waren gedeeltelijk rot , maar na het rot er afgezaagd te hebben bleven er toch nog enkele mooie balken over .
welk hout de achterkant en onderkant is weet ik niet .
ze zijn vandaag gespoten in UV bestendige vernis en dit is het resultaat .

IMG_2565.jpg

IMG_2564.jpg

IMG_2562.jpg

IMG_2556.jpg

en nu nog bloemetjes planten en klaar :)


groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey Houthasses ,

ik heb geen plastiek in de bakjes gelegd , heb de binnenkant voorzien van 3 lagen vernis.
er staan nu al bloemetjes in maar voor volgend jaar is dat geen slecht gedacht ;)
dank je .


groetjes
ruben
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
In Belgie liggen balken padoek op de brandstapel!! En onze Ruben maakt er bloembakjes van. Geweldig mooi hout man! En grappige bakjes, dat ook natuurlijk.

jaap
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Padoek wordt omschreven als zeer duurzaam, maar toch waren die palen rot! Waar hadden die voor gediend en hoe lang hadden die buiten gelegen/gestaan? Of was het slecht hout geweest met veel spint?

Mathieu
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
de balken lagen op grond buiten maar wel onder een afdak .
maar die moeten daar wel al heeeel lang hebben gelegen vermoed ik , ik zal eens een foto nemen van het rotte gedeelte dat ik van de balken heb gezaagd .
spint , neen hoor het hart van de boom . dit is volgens mij toch het hardst van de boom ?
ik denk dat de vochtige grond wel de grote boosdoener zal geweest zijn .


groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
heb even een foto genomen van een rot stuk padoek dat ik van de balken heb afgezaagd .
IMG_2786.jpg

zelfs aan de onderkant is er nog een rotte plek te zien .
IMG_2787.jpg

en dit blijft er over van de balken , de 3 dikste balken die op elkaar liggen .
IMG_2789.jpg

in vermoed dat dit daar wel tussen de 20 en 30 jaar op de grond moet hebben gelegen .


groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.