robland nx 310

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
eerst en vooral een sorry dat ik even niets meer van mij heb laten horen.

IK heb mij gisteren een robland nx310 gekocht van ongeveer een jaartje oud,ik zou graag jullie mening of enige ervaringen van deze machine willen horen?

OP de eerste link staat de machine zoals die van mij eruit ziet en op de 2 de link staat ook een nx 310 maar met andere loop wagen de vraag is kan die nog worden veranderd zoals op link 2.

Dan de laatste vraag er bestaan wielsets van robland zou dat nog kunnen geplaatst worden?

hopelijk betere tekst was gisteren nogal rap rap waar voor sorry ;)

mvg sp3ts3r

link1:

http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... 79&bih=685

link2:

http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... CD8Q9QEwAw
 

tuoh

Oud hout
De Robland machines zijn gewoon goed, er zijn betere machines op de markt, maar ook heel wat slechtere.
Zeker de nieuwe serie is zijn geld dubbel en dik waard.

Een bestaande machine aanpassen? dat is niet evident. Wielen is geen probleem, die kan je er altijd nog onder- en tegen schroeven. Maar een komplete roltafel, ik denk niet dat het zo maar mogelijk is.
Meestal word die keuze gemaakt bij aankoop van de machine, en de gekozen uitvoering word dan samengebouwd in de fabriek.
Maar neem gewoon contact op met een Robland dealer, die moet zeker het weten.


Mvg,

André
 

stefan

Nieuw lid
14 apr 2010
2
0
Beste,

Ik ben Stefan en heb een robland nx 310 pro.

ik heb deze machine nu ongeveer een jaar en ben heel content van mijn aankoop.

de optie van wielen onder mijn combiné heb ik niet genomen.

omdat als je oneven vloer hebt hier moeilijk met te werken is.

nu verzet ik mijn machine met een transpallet en dit gaat heel goed

mvg stefan
 

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
ik heb me de wielen set gekocht en geplaatst en ben tot nu toe tevreden kan de machine op mijn 1tje verplaatsen en dat is wel makkelijk als de ruimte niet te groot is ;)


mvg sp3ts3r
 

kgnx310

Nieuw lid
23 feb 2011
2
0
Turnhout Belgie
Goede keuze om het wielset te plaatsen. Is een verademing tov de LX310 die heel moeilijk te verplaatsen was maar op de NX310 Pro met de wielen buitne de machine werkt dit probleemloos. Ik heb wel een paar extra rondellen op het draaipunt van de dissel geplaatst zodat de machinesteunpunten iets hoger van het vloeroppervlakte komen.

Ik ben nu enkele maanden eigenaar vam de NX310 Pro en ben zeer tevreden zekere aangezien de betaalde prijs en zeker ten opzichte van mijn vorige LX310 waar de nauwkeurigheid na 5 jaar zoek was.

Ik zou denken dat alle bevestigingspunten van de afkorttafel voorzien zijn, zoals voor het wielset het geval was. Ben wel benieuwd naar de prijs ervan.

Groeten,

Koen.
 

NeleC

Nieuw lid
17 jan 2019
3
0
Hallo,

We hebben nog maar pas een nieuwe robland nx310pro gekocht.
Bij vandikteschaven werkte alles prima tot na enkele uren. We hadden plots wel heel veel machineslag en de planken moesten er heel hard worden doorgeduwd! Ook wanneer er zo goed als niks werd afgeschaafd moest ik de planken met al mijn kracht meehelpen. De doorvoer doet denk ik maar half werk aangezien we op zicht zien dat de tafel eronder niet mooi evenwijdig loopt met de schaaf en doorvoer. Weet iemand toevallig hoe deze kan worden bijgeregeld? Of zie ik iets over het hoofd? Ben nl geen pro maar hobby!

Bedankt
Nele
 

tuoh

Oud hout
Blad even inwrijven met een blok parafine, dan gaat het schaven terug als een fluitje van een cent. Wanneer het hout teveel wrijving ondervind moet je zelf gaan meeduwen en dat is niet de bedoeling.
Als de machine de eerste uren perfect functioneerde scheelt er verder niks aan.
 

NeleC

Nieuw lid
17 jan 2019
3
0
Even ter update:

We hebben ontdekt dat de schaaf niet goed uitgelijnd was. De mechanicien van robland heeft dit ter plaatse en onder garantie komen uitlijnen en de planken vliegen erdoor als vanzelf 👍

Maar ook hij gaf inderdaad het advies als het even niet zo goed gaat om dit met paraffine op te lossen dus dit was een heel goeie tip!

Bedankt! Nele
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.