Tafeltje/boekenrekje voor wachtkamer

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Een klein tafeltje/boekenrekje voor een wachtruimte van een kinesiste. Gemaakt van walnoot en pacific coast maple. Geolied en daarna boenwas aangebracht. De frames zijn met half blinde zwaluwstaarten en een dubbele pen- en gart verbindingen voor de legger gemaakt. Geboekdeelde leggers en blad bevestigers gemaakt van 3mm dik messing.

[album]95[/album]
Vooraanzicht


[album]96[/album]
Bovenkant


[album]97[/album]
Zij


[album]98[/album]
Bevestigingen


[album]99[/album]
Detail van regels/stijl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Strak!!! Mooi gemaakt weer, dat Pacific Coast Maple had ik nog niet eerder gezien. Het lijkt echt een stuk rozer dan het witte suikeresdoorn. De combinatie met walnoot is goed gevonden.
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
knap rekje hoor . zeker met die afgeschuinde kanten , dat geeft een fijn effect .
mooi bedacht ;)


groetjes
ruben
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Eerst maar eens opgezocht wat een kinesiste is :mrgreen:

internet zei:
kinesist(e) en kinesitherapeut(e) behoren tot de standaardtaal in België. Standaardtaal in Nederland is voor het hiermee vergelijkbare beroep de term fysiotherapeut(e).


Is het tafeltje een beetje stevig? Het geheel ziet er redelijk fragiel uit namelijk.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig tafeltje, ziet er fijn uit zoals Ruben ook al opmerkt! Op de foto lijkt het dat er een mooie glans op de bladen zit. Welke was gebruik je en hoe poets je het uit. Ik doe dat met een doek, maar ik zie ook wel eens mensen in de weer met grote borstels op boormachines.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.