Wat is dit toestel?

Rob B

Actieve deelnemer
28 mei 2011
26
1
Dit is inderdaad zelf relatief gemakkelijk te maken.
Zie hier mijn eigen gemaakte versies voor het frezen van de latten van mijn kano:
IMG_0951.jpg

IMG_0950.jpg



of bij de eerste testopstelling:
IMG_0913.jpg
 

Rob B

Actieve deelnemer
28 mei 2011
26
1
En hier eventueel de instructie over hoe ze zelf te maken:

[youtube]
[/youtube]
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
In het (Amerikaans) Engels heet dit een featherboard. Of er een officiële Nederlandse naam voor is weet ik niet - ik kom in de VS wel meer typen gereedschap en bewerkingen tegen die hier volgens mij helemaal niet bekend zijn.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Geen idee hoe het heet maar een ding weet ik zeker, het heeft niks met handgereedschap te maken :D
Daar kan je juist al die onzin weglaten. Lekker ontspannen werken zonder constant bang te hoven zijn voor je vingers.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Nou, bij mij is het qua littekens, handgereedschap vs. elektrisch gereedschap 2-1 :p .
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
henkverhaar zei:
In het (Amerikaans) Engels heet dit een featherboard. Of er een officiële Nederlandse naam voor is weet ik niet - ik kom in de VS wel meer typen gereedschap en bewerkingen tegen die hier volgens mij helemaal niet bekend zijn.

Ik geloof dat we dit een 'veerdrukblok' noemen.
 

megg

Nieuw lid
22 jan 2011
5
0
Sorry voor de late reactie! Enorm bedankt voor de hulp! Ik ga het bestellen bij Baptist.

Groeten
Maarten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.