Kritiek op Marktplein

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Af en toe zet iemand iets te koop op Marktplein en dan wordt dat door iemand anders flink afgezeken. Het lijkt me niet de bedoeling van Marktplein om daar een soort review rubriek van te maken. Kopers hebben op de rest van het forum genoeg informatie om zich over een evt. koop te informeren.

Wat vinden julliue hier van?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik neem aan dat dit betrekking heeft op de Bosch zaagtafel.
Dan is mijn antwoord ja en nee. De gemiddelde persoon hier heeft vast genoeg kennis van zaken en zal zich voor machine aankoop goed laten adviseren over de voors en tegens bij bepaalde apparaten. Echter een persoon die in het groene Bosch segment (of vergelijkbaar) koopt zal (gemiddeld genomen) daar minder ver in zijn en mag best, vind ik, gewaarschuwd worden over bepaalde nadelen.
Wat echter wel van belang is, is de manier waarop dat gebeurt. Zoals het in het genoemde topic gebeurde was wat erg kort door de bocht (al werd wel duidelijk het apparaat afgekeurd en niet zozeer de verkoper) en had een stuk genuanceerder gemogen. Als daar iets had gestaan in de strekking van: "Let op mijn ervaringen (en van enkele anderen) met dit apparaat zijn zeker niet positief, hier over is al meer geschreven op dit forum", dan had ik daar zeker geen bezwaar mee gehad. Sterker nog ik had het een nuttige bijdrage gevonden.

Het muziekje word gemaakt door de toon waarop het gezongen word ;)

En dat waren mijn 2 centjes.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Helemaal mee eens. Dat iemand een slechte ervaring heeft met een product dat op marktplein wordt aangeboden, wil niet zeggen dat het een slecht product is. Misschien voldeed het niet aan zijn verwachting,terwijl het voor iemand anders prima voldoet. We hebben niet allemaal dezelfde eisen en budget.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
een slechte ervaring met een product hoort idd in principe in de review-sectie. Maar die is nog veel te jong.

Ik zie beide secties eigenlijk meer als aanvullend en overlappend. Dus zoals Joris al aangeeft, kan best in Marktplein, maar wel met respect voor elkaar en de producten.

Elementaire beleefdheid heet zoiets ;)
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Bekijk het eens vanuit de verkoper. Ik ben redelijk huiverig om op Marktplein iets aan te bieden uit "angst" voor zulk soort reacties. Mij lijkt dat niet bevorderend voor het succes van de rubriek Marktplein.

Wat betreft de Bosch zaagtafel vond ik het best een eerlijke beschrijving. Het is wat anders als er totale onzin in staat.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ben helemaal eens maar,
ze moeten niet gaan zeggen, hij is kapot en dat onderdeel moet vervangen worden en dan doet deze het weer.
Dit klopt echter niet waarmee je eigen rotzooi verkoopt aan een ander!!!!

Wees dan gewoon eerlijk om te zeggen hij is kapot terwijl hij niet aan de verwachting voldeed.
Bij reparatie van het onderdeel zou hij het waarschijnlijk weer goed doen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Zelf heb ik ook met enige bezorgdheid de postings gelezen over de Bosch zaagtafel. Het goede is dat er naast een negatieve ervaring 2 hele positieve staan. Maar ik ben het met Seek eens dat ons marktplein niet de plaats is om koopwaar van andere forumleden te veroordelen en daarmee de verkoop moeilijk te maken. De deal moet tussen de verkoper en de koper gaan. Het forum biedt elders voldoende mogelijkheden om informatie in te winnen, om te zorgen dat de verwachting van de koper aansluit bij de koopwaar.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.