BOSCH PTS10

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Niet kopen dit is gewwon regelrechte rotzooi.
De anker vervangen is simpel werk.
Maar na de anker gaat de andere onderdeel kapot. De zogenaamde onderdeel waar de anker zich in bevind.
Dit kost echter weer 50 euries.

Deze zaag is gewoon klaar voor de stort.

Zelfs de nieuwe zagen zijn klaar voor de stort.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik heb de zaag zelf al een klein jaar. Ik ben er zelf zeer tevreden over. Heb er al meerdere hardhoutsoorten mee gezaagd (wengé essen eiken amazokoe) en ben zeer tevreden.

Bram
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Met beleid zal ik maar zeggen,

Mijn zaag ging kapot op 3.8 mm hardboard!!!!

In het verleden wel vaker bosch gehad.
Maar mijn advies is koop een ander merk.
Levensduur is langer garantie is beter en geen gezeik aan de deur.

De constructie van de pts en de gts en dit geld ook voor bijvoorbeeld Dewalt.
Is vreemd in elkaar gezet.
Gezet de motor niet is afgeschermd onder het zaagblad van de stof.
En gezien de stofafzuiging van deze machines zeer onder de maat is.
Trekt/zuigt de machine stof in zijn motor waar door deze vastloopt.

Ik heb mijn zaag 3 keer laten repareren en het was telekens hetzelfde euvel.

De machine licht nu ook op de stort.

De reactie van Bosch hier op was dat dit een vreemde zaak was maar dat hier geen garantie op zit.

Kijk maar eens onder de machine van Bosch de pts en de gts.
Makita en Dewalt hebben dezelfde model,

En zullen ongetwijfeld de zelfde problemen hebben.

En bij mij was het ook zo dat de nieuwe onderdelen al kapot waren toen ik ze binnen kreeg.
Geen garantie!!!!
De anker en de motor!!!!
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Ik heb de GTS10 - zijn groote broer en het is een geweldige zaag tafel.

als deze kleine net zo goed is als zijn broer, dan ga ervoor.

er zijn altijd mensen die een probleem hebben, het is een machine, en dingen kunne stuk gaan.

Ik ben zeer tevreden met mijn zaag en kan hem aan iedereen aanraden
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Daar ben ik mee eens,

Maar 3 keer achter elkaar????

En alle 3 de keren met een plaatje hardboard????

Nee, dan zeg ik rotzooi.

Waarschijnlijk zou de aanbieder de machine zelf op kunnen sturen naar Bosch omdat deze waarshijnlijk nog onder de garantie valt.

Maar Bosch zal dit zeker betwijfelen.
Deze schade komt door de slijtage van de onderdelen!

?????
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Wij gebruiken de blauwe broer, de GTS10, nu al dik 2 jaar (bedrijfsmatig) en hebben tot nu toe geen problemen gehad met deze machine, plaatmateriaal, balkhout noem maar op. Prima machine en de stofafzuiging werkt goed mits je een goede spaan/zaagsel afzuiger gebruikt (HBM100 profi) even een stuk regenpijp dia. 100mm monteren en je hebt nauwelijks stof in de werkplaats.

met vriendelijke groet,
Patrick
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Dit onderwerp raakte zo off-topic, dat het geen marktplein onderwerp meer is. Vandaar dat het verplaatst is.
Het is wel sneu voor Jorrit die zijn zaagmachine met een eerlijk verhaal aanbiedt en dat zijn topic zodanig overgenomen wordt, dat er van verkoop waarschijnlijk geen sprake meer is. Primera heeft zijn punt nu wel gemaakt. Jorrit kan gewoon opnieuw zijn zaag op marktplein te koop aanbieden en ik reken er op dat het dan tot verkoopzaken beperkt blijft. De liefhebbers mogen hier uiteraard verder discussieren over groene en blauwe Bosch.

uw beheerder
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
@joris, nee, beslist niet onder reviews. Dit topic komt op geen enkele wijze in de buurt van wat we bedoelen met een review. Dit is gewoon een discussie over gereedschap. Op ons marktplein wordt gereedschap etc aangeboden of te koop gevraagd en gaan postings over alle zaken betreffende de aan of verkoop.
In reviews plaatst een forumlid een uitgebreide ervaring met relevante gegevens over een stuk gereedschap o.i.d. dat in zijn bezit is.

uw beheerder
 

WR1944

Oud hout
baas zei:
Dit onderwerp raakte zo off-topic, dat het geen marktplein onderwerp meer is. Vandaar dat het verplaatst is.
Het is wel sneu voor Jorrit die zijn zaagmachine met een eerlijk verhaal aanbiedt en dat zijn topic zodanig overgenomen wordt, dat er van verkoop waarschijnlijk geen sprake meer is. Primera heeft zijn punt nu wel gemaakt. Jorrit kan gewoon opnieuw zijn zaag op marktplein te koop aanbieden en ik reken er op dat het dan tot verkoopzaken beperkt blijft. De liefhebbers mogen hier uiteraard verder discussieren over groene en blauwe Bosch.

uw beheerder

Bedankt voor de verklaring. Ik was even bang dat de hitte had toegeslagen en ik dingen dubbel ging zien.
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Ik lees deze discussie nu pas volledig, na een reactie gegeven te hebben in marktplaats.
Inderdaad is het zo dat de discussie afdwaalde van de verkoop van de machine.
Alleen als potientele koper vind ik het wel belangrijke informatie.
De ervaring van gebruikers geven informatie over de bruikbaarheid van de gereedschappen. Zeker als het gebruikers zijn die vaker posten. (waarbij de ene -logisch- meer gewicht in de schaal legt dan de andere gebruiker).

Ik vind het jammer dat er geen echte foto (s) bij zit.
Nu is het een plaatje uit de folder.
Dat geeft bij mij altijd het gevoel: er is iets mis met de machine.
Dat gecombineerd met kapote onderdelen en een stevige prijs geeft bij mij meer het gevoel dat het geen goede koop zal zijn. Maar ieder zijn eigen afweging.

Groets,
koffiedrinker.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
De afzuiging van de machine is zeer onder de maat.
Je kan er 2 sterke professionele stofzuigers onder zetten of een spaander afzuiger.
Er blijft stof aan alle kanten van de zaag uitkomen.

Voornamelijk aan de kant waar je zelf staat.

Als ik zaagde met deze machine lag er meer stof op de grond dan in de afzuiger.
 

ToJo

Nieuw lid
16 jun 2011
2
0
Ik heb bijna alles van Bosch (groen). De bovenfrees 1100AE werkt goed. Maar..................... na nameten blijkt de frees t.o.v. de voet geheel uit het midden te staan. Waardeloos. Heb hem nu permanent onder een freestafel gemonteerd, heeft hij toch nog nut. Heb, i.v.m. het kostenplaatje, een Ferm bovenfrees gekocht. De nieuwe serie. De frees staat perfect in het midden. Een krachtige 1300 watt motor en werkt perfect. Ik weet het is maar Ferm, maar ben er toch erg tevreden over. Beter dan de Bosch, daar kan ik de kopieerring niet van gebruiken doordat deze uit het midden staat. Bij de Ferm geen probleen. Dit is mijn tweede Ferm apparaat. Mijn eerste was een afkotzaag. Erg tevreden. Deze eerst even exact afstellen en werkt nog steeds perfect. Heb die nu al twee jaar en gebruik hem met grote regelmaat. Is er hier nog iemand die ervaringen heeft met Ferm gereedschappen. Ik denk dat ik er meer van aan ga schaffen. Vooral omdat je er 3 jaar garantie op krijgt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.