Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Tekening - Houten Hamer

Re: Tekening - Houten Hamer

hebben wij op school ook moeten maken

Welk hout is het handigst om hier voor te gebruiken?
    De ronde dwarsverbinding helemaal door de hamer heen en op welke maat precies, ik kan die net niet lezen. Of komt dit niet zo precies?
    Ik wil zo iets ook wel maken (heb nu alleen een "normale" klauwhamer) en denk dat deze hamer leuker is, als hij werkt dan eentje bij de bouwmarkt vandaan.

Ik heb deze toevallig deze week op de cursus gemaakt.
    Alleen hebben wij het hamerblok uit een massief blok gemaakt.
    Wij hebben BEUKEN gebruikt.

Heel lang geen houten hamer gehad. Ik gebruikte meestal een stuk hout.....
    Totdat ik het zat was en ik vond, dat het nu eindelijk wel eens tijd werd voor een echte houten hamer. Er lag nog een stuk hardhout in de schuur. De boel op de draaibank en in een uurtje een prachtige eigen gemaakte houten hamer gemaakt. Die blijkt ook voor het draaien onmisbaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelmer79
    Welk hout is het handigst om hier voor te gebruiken?
    De ronde dwarsverbinding helemaal door de hamer heen en op welke maat precies, ik kan die net niet lezen. Of komt dit niet zo precies?
    Ik wil zo iets ook wel maken (heb nu alleen een "normale" klauwhamer) en denk dat deze hamer leuker is, als hij werkt dan eentje bij de bouwmarkt vandaan.
    De hamer kan van verschillende hout soorten worden gemaakt. Het is het beste om voor de kop een harde fijndraad hout soort te kiezen. De steel moet echter van een flexibele hout soort worden gemaakt.

Ik heb verschillende houtsoorten gebruikt. De steel altijd gemaakt van essen en de kop verschillend maar mijn voorkeur gaat uit naar steenbeuken.

Forum Rechten