Kletsje

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
Nou, ik merk dat er deze tijd weinig uit mijn handen komt. Ik kan een keer per week een paar uur gebruik maken van een werkplaats, dus het schiet zoiezo al niet op met mijn projectjes, maar met het mooie weer merk ik dat ik toch liever buiten iets doe. En de draaibank buiten zetten is echt geen optie ;)
Binnen is het soms best warm dan, in een klein hok. Er staat ook een zaagtafel en er liggen wat handmachines, een werktafel en een kolomboormachine.Ik ben in iedergeval wel blij dat ik er gebruik van mag maken. het is een leuke hobby. maar met deze temperaturen, vrees ik dat het een 'slecht' weer hobby is. ;) nu ga ik lekker wandelen ed. gewoon dus lekker buiten zijn.
Merken jullie ook dat de 'productie' minder word met het 'stijgen der temperaturen', dus mooi, lekker weer?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nou als het echt mooi warm weer is, ben ik alleen 's morgens te vinden in de werkplaats, en gaat om het middaguur de boel op slot.
Als het dan hoog water is in de Oosterschelde pak ik mijn visspullen en ga met het vrouwtje lekker naar de dijk een potje vissen op zeebaars of grote botten, terwijl het vrouwtje lekker in het zonnetje zit.
De Oosterschelde is prachtig om daar te verblijven voor een middagje, lekker rustig en je ziet mijlen ver.
Of als het geen hoogwater is een fietstochtje langs het Schelde rijn kanaal en het Zoommeer ook erg in trek.
Het is dus geen ''must'' om de hele dag in je werkplaats te zijn.
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Dat is het mooie van een hobby : je kan ermee bezig wanneer jij dat wil. Vorig jaar heb ik een paar dagen geholpen van een timmerbedrijf. Nou, met 30 graden in een hete werkplaats dan vergaat je het plezier snel hoor!!! Pfff, hard werken maar de klus is wel geklaard!!

Warm weer ? Mijn ervaring is dat je misschien in de ochtend wat kan doen maar verder weinig. Het hout lijkt ook onrustig te zijn met warm warm en wisselende vochtigheden. Ingewikkelde constructie's laat ik dan wel even liggen.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik vind het ook heerlijk om op een warme zonnige dag buiten te werken. En ben ook veel actiever als de zon schijnt.
Gelukkig kan ik heel goed tegen de hitte, en kan uren in de brandende zon bezig zijn zonder te verbranden (tegenwoordig probeer ik er wel aan te denken om me in te smeren).
In de winter is het in mijn onverwarmd hobby hok van betonplaten stervens koud. Dan gaat de zin vaak snel over en het werkt ook niet prettig met vingers die tot op het bot verkleumd zijn.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ja ik merk ook een ernstige teruggang van mijn actief nu het warmer is. Gewoon even geen fut en inderdaad meer zin om buiten dingen te doen.

's Winters een kacheltje aan in mijn hok en ik ben niet meer te stoppen.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Als het echt warm is, dan zet ik een ventilator op 10cm afstand van mijn hoofd. Als ik alleen al denk aan werk, ga ik transpireren, dus laat staan als het zo heet is. Ik vind dat wel vervelend voor mijn metalen tools, want die beginnen spontaan te corroderen. En als mijn moeder weer eens zegt dat ik meer naar buiten moet gaan omdat ik bleek zie, dan stuur ik ze naar huis en ga gelijk aan het werk......binnen.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ik zie dat de èèn extra actief word de ander juist niet. leuk om te lezen, en inderdaad gelukkig heet het een hobby....
dat is natuurlijk lekker; om vroeg, als het nog niet zo warm is, te beginnen. en dan s'middags lekker op pad. goede dagindeling ;)
en ook heerlijk als je buiten de ruimte hebt om te werken.
o ja , en handig he die ventilatoren... binnen werken... hahaha zo blijf je bleek, ach ...
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
ik heb hier geluk in , als het buiten te warm is kan ik altijd afkoeling vinden in mijn werkhuis .
dit komt omdat dit gelegen is onder de grond en zo is het er altijd lekker fris in de zomer .
maar met zulk mooi weer is het wel eens leuk om buiten te werken eventueel onder de parasol.
ik weet nog goed van op school met hete zomerdagen dat het echt niet prettig was om te werken bij hoge temperaturen , en dan moesten we nog zo een volledige overal aandoen.


groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.