Aankoop lintzaagmachine

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,

Ik overweeg om een lintzaag aan te kopen,maar ik word overdonderd met modellen en prijzen dat ik het niet meer weet !Daarom vraag ik het hier,ik zoek een machine voor iets meer dan hobby om tafels en hekwerk te maken.
Ik wil toch een balkje van 15 kunnen zagen,en ik werk meestal met hardhout.
O ja de prijs die ik er wil aan spenderen +-800€
Alle hulp is welkom.

Mvg,
Ruud
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er is al het een en ander over geschreven op het forum. Volgens mij is de Scheppach Basasto 3 een machine in deze prijsklasse. Even zoeken op dit forum er is zelfs een zeer positief revieuw geschreven. Zelf heb ik ook een basato 4 en ben er tevreden over. Moet nog wel een paar dingen afstellen maar de machine zaagt nu reeds goed.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Wim Kluck zei:
Er is al het een en ander over geschreven op het forum. Volgens mij is de Scheppach Basasto 3 een machine in deze prijsklasse. Even zoeken op dit forum er is zelfs een zeer positief revieuw geschreven. Zelf heb ik ook een basato 4 en ben er tevreden over. Moet nog wel een paar dingen afstellen maar de machine zaagt nu reeds goed.

Ik ben er nog steeds niet door met lezen ,maar bedankt voor de reactie Wim.
Ik heb al wat prijzen binnen
HBM, Makita, Scheppach, Electra Beckum, Kitty,Metabo maar het blijft voor mij heeeel moeilijk om als leek hierover te beslissen?

Mvg,
Rudy
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wat is de vraag?

Nogmaals, vele vele van deze machines hebben de revu al gepasseerd. Dus zoek en gij zult vinden ;)
Want wat zou je hier anders willen/kunnen lezen dan wat er al geschreven staat?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
jpandriesse zei:
Wat is de vraag?

Nogmaals, vele vele van deze machines hebben de revu al gepasseerd. Dus zoek en gij zult vinden ;)
Want wat zou je hier anders willen/kunnen lezen dan wat er al geschreven staat?


Beste,
Als ik zo de mensen moet verder helpen die nu problemen hebben met de Belastingsaangiften!
Nogmaals, vele… vele van deze aangiften hebben de revue al gepasseerd. Dus zoek en gij zult vinden
Want wat zou je hier anders willen/kunnen lezen dan wat er al geschreven staat?

Kennis delen met andere mensen,andere mensen laten genieten van je evaring
Of is het van ik zeg dit maar één keer en dan …
Voor sommige mensen is dit een peulschil,voor mij is het zoeken geblazen.


Mvg,
Rudy
 

tuoh

Oud hout
Hallo Rudy,

in de range van lintzagen waar je tussen aan het zoeken bent hoeft de keuze niet moeilijk te zijn.
Al deze lintzagen hebben ongeveer gelijke specificaties en prestaties, al is er onderling wel wat verschil in afwerking en motorisatie.
Dus Kitty, E.Beckum, Scheppach, Metabo, om de bekendste te noemen, daar doe je zeker geen miskoop mee.
Zelfs Axminster, Jet, etc. voldoen gewoon aan de eisen. Ik zou gewoon kijken naar de beschikbaarheid en de prijs. Het zijn geen mirakel machines, maar een stuk hout zagen kunnen ze allemaal.

Wil je meer kwaliteit dan kost het ook aardig wat meer, dan moet je kijken naar Hammer, Felder, Meber, etc...

Mvg,

André
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Rudy,

Heb je al eens een aantal lintzagen uitgeprobeerd ? Ik zal echt de tijd nemen om mensen te bezoeken die een lintzaag hebben staan. Waarschijnlijk mag je dan de machine even gebruiken en zo kom je er snel achter wat voor jou werkt. Misschien blijkt het budget dan passend te zijn of anders moet je misschien even doorsparen. Koop in ieder geval geen machine waar je het net mee red. Een beetje overcapaciteit lijkt me niet verkeerd.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Beste Rick,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb nog geen machine uitgeprobeerd, maar ik ben ook een leek in de houtbewerking wereld en weet niemand met een lintzaagmachine!

Mvg,
Rudy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.