Nieuw huisplaat

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Chris

Als je geen huisnummer hebt , heb je dan wel een postcode? de postbode moet het toch ook weten ter vinden?
Misschien een rare vraag, maar ik ben gewoon benieuwd.

Hartelijke groet Hugo
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
armadaman zei:
Hallo Chris

Als je geen huisnummer hebt , heb je dan wel een postcode? de postbode moet het toch ook weten ter vinden?
Misschien een rare vraag, maar ik ben gewoon benieuwd.

Hartelijke groet Hugo


we hebben inderdaad een postcode, maar in plaats van een nummer heb je een naam
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
vladimir zei:
is weer iets anders dan een nummer

waar is het van gemaakt ?

Het is gemaakt van 100 jaar oude planken. deze kwamen uit het huis dat ik aan het reneoveren ben
de planken zijn 2.1/2 cm dik. Dat gaat dus wel een tijdje mee
 

WR1944

Oud hout
Dat is het voordeel als je land niet door Napoleon veroverd/bezet is geweest. Onder Napoleon werd de moderne overheidsadministratie opgezet. Iedereen moest geregistreerd worden voor ondermeer belastingen, moest dus een naam hebben en ook een adres. Dat laatste betekende een naam voor elke straat en een huisnummer voor elk huis. Rechts oneven, links even nummers en beginnende bij het deel dat het dichts bij het stadscentrum ligt. Dat men dacht dat die gekte wel snel over zou waaien bleek wel uit de komische (soms ordinaire) namen als Naaktgeboren of Vroegindewei.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.