Merbau lidded box

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Kreeg vorige week 5 Merbau hardhouten balken van zo'n 2 meter lang en 10cm vierkant, van een goede kennis die wist dat ik houtdraai.
Waren behoorlijk verweerd.
Heb van een van de balken een stuk afgezaagd en er een lidded box van gemaakt.
83 mm rond en 136mm hoog inclusief de knop.
Hier een paar fototjes.
Groeten, Ad




Attached files
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Als dit azobé is verdient Ad een medaille voor moed en doorzettingsvemogen! :lol:
Als ik de structuur bekijk kan het merbeau zijn. Alleen de kleur is misschien te donker. Maar dat heeft misschien met de afwerking te maken?
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
@ André en Jokke, ik heb deze 10cm vierkante balken gekregen van mijn bevriende houtleverancier, die mij vertelde dat hij afgekorte merbau balken voor mij had opgeduikeld, ze waren erg verweerd.
Hij heeft soms wel meer van die kadotjes, hij kijkt er voor mij speciaal naar uit.
Met de handzaag afkorten ging erg gemakkelijk was zo gepiept, en ook het draaien en uithollen was geen enkel probleem. Door het lakken met acryllak heeft het oppervlak een meer donkere uitstraling gekregen.
Groeten Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.