Buitengevel en poort in red cedar

robin haegeman

Nieuw lid
28 apr 2011
12
0
www.fantasia-speelgoed.be
Dit is 1 van mijn projecten.
Gevelbekleding dateert al van 2009. De poort is er eindelijk gekomen rond Pasen.
Het principe is van beiden hetzelfde. Horizontale beplanking met hoek profielen om geen kopse kanten bloot te hebben. Onder structuur is in beton met daarop uitcalering waar dan de hoekprofielen op bevestigd zijn. De planchetten zijn dan weer bevestigd op de hoekprofielen. Dit geeft als extra voordeel dat er tussen de geveldoek + isolatie en de planchetten een luchtspouw zit dat voor een optimale droging van het hout zorgt.
De poort is aan 2 zijden vol beplankt om aan beide zijden het zelfde uitzicht te hebben. Alles zo strak mogelijk.












Attached files
 

robin haegeman

Nieuw lid
28 apr 2011
12
0
www.fantasia-speelgoed.be
aan Surfie
ik vrees er voor. Heb nu al geen tijd om alles te combineren. tijdens de verbouwing was den kleine er nog nie en hadden we nog veel tijd maar nu is dat ook over en uit. Af en toe kan ik nog eens iets tussen nemen (zoals de poort) maar het is plannen ,plannen, plannen.

aan Brambom

Cedar is onbehandeld. Enkel eens geschuurd om een egaal oppervlak te hebben en dan is het aan de zon en de regen om alles te laten grijs komen en dit gaat vrij snel.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Zie ik dat goed op de voorlaatste foto, of vergis ik mij: het is precies of de wespen bij jou ook bezig geweest zijn. Bij mij op het Thermowood is het een echte plaag.

Mathieu
 

Chaney

Nieuw lid
10 feb 2014
4
0
Mooi werk. Welk hout heb je gebruikt voor de hoekprofielen? Waar heb je het hout besteld?
 

FFF

Nieuw lid
19 dec 2013
22
0
Misschien een domme vraag, maar hoe heb je e.e.a. vastgezet? En heb je geen last van het werken van het hout?

Ziet er erg goed uit, het 5 jaar oude werk is nog mooi strak, en de poort is ook schitterend.

Ik heb geen ervaring met gevelbekleding, maar ik zou aannemen dat e.e.a. zich normaal gaat zetten waardoor het eindresultaat naar verloop van tijd minder strak wordt maar dat is hier niet het geval....
 

Storm

Nieuw lid
4 jun 2013
21
0
Red cedar word vaak met rvs bolkopspijkers vastgezet ,maar rvs schroeven kan ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.