Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Kromtrekkend steigerhout

Avond allen,

Nu ben ik de laatste tijd aan de knutsel met steigerhout en voor het grove / ruige werk, gaat dit allemaal prima. Voor de nettere toepsassingen (buro's e.d.) kom ik er achter dat dit hout toch niet echt lekker uitkomt omdat het vaak kromtrekt en/of scheurt.

Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief wat kwa afmetingen 30 x 200 x 2000 / 3000 en prijs op dat zelfde nivo ligt. Een beetje robuust, maar wel netjes af te werken. (en het liefst verkrijgbaar hier om de hoek )
    Iemand een idee???

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Kromtrekkend steigerhout

Ik heb vast wel een adres maar waar staat je werkplaats ??

In een woonblad dat ik laatst las hadden ze een kantoor ingericht met oude pallets als werkbladen. Mooie glasplaat erover en het zag er best grappig uit.

rick, dat waren geen oude paletten hoor Dat was een inrichting voor een ik denk architectenbureau, maar die paletten waren nieuw en niet van steigerhout zelfs. Gladgeschaafd zelfs als ik het goed kon zien

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik zag het al helemaal gebeuren. Eindelijk een goede bestemming voor alle oude pallets. Het was wel een grappig gezicht. Een collega sloopt wel eens een hele stapel uit elkaar en maakt daar konijnehokken van.
    Soms zit er zelfs wel eens mooi hout tussen , laatst een pallet uit yellow poplar.

Werkplaats? werkplaats??? Grrrrrr, de tuin zul je bedoelen :mrgreen:
    Maarrrrr ik heb promotie gemaakt, want ik stond eerst in de steeg de knutselen en mag sinds ik een afzuiging heb (Bosch PAS 12-27) de tuin weer in

Hier in Amsterdam zijn er niet veel houtboeren die aan partikulieren leveren, maar heb wel in Haarlem een adres gevonden (plankencentrale.nl), maar voor zover ik het begrijp is die wel wat aan de prijs.

Kijk in Amsterdam eens bij de fijnhouthandel, leveren ook aan particulieren. Ook niet heel goedkoop overig, maar wel goedkoper dan de plankencentrale.... http://www.fijnhout.nl/

Forum Rechten