voet voor waslijn

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey,

men moeder heeft een nieuwe wasdraad gekocht maar met het stuk dat in de grond komt waar de paal in komt te staan , staat de wasmolen te laag bij de grond.
dus nu heb ik een voet gemaakt die op het gazon komt te staan zodat de wasmolen hoger van de grond komt.
ik ben begonnen met een bak te maken van betonplex en deze gevuld met 50kg rijnzand en 25kg cement .
omdat dit toch nogal een lelijk zicht zou zijn om dit zo in de tuin te plaatsen heb ik besloten om het wat te bekleden met hout.
en dit is het tot nu toe geworden , een eerste prijs voor afwerking zit er niet in maar het is toch beter dan een bak van betonplex :lol:
IMG_2426.jpg

IMG_2427.jpg

IMG_2428.jpg

IMG_2429.jpg


nu nog wat opschuren en dan vernissen .


groetjes
ruben
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
leuk bedacht, en vooral de boven kant met die plankjes diagonaal, qua afwerking valt het nog best mee het staat toch ook buiten. mag dan best robust zijn
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
dank je voor de reacties .
deze voet zal idd wel een windstootje kunnen verdragen :mrgreen:
maar dat was ook wel wat nodig , als de wasmolen vol hangt met natte was is dit toch al wat gewicht en dit vangt ook veel wind op .
ik plaats nog wel een foto als het vernist is , maar nu staat het nog even in de zon omdat de iroko (diagonale plankjes) nog wat gelijkmatiger mogen verdonkeren .
dan een UV bestendige vernis erop en 4 handvatten en dan is hij klaar .


groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
heb vandaag de voet gespoten en zoals beloofd zijn hier wat foto's .
ik heb er al één handvat op gezet maar men pluggen waren op dus moet ik dit maandag nog even afwerken .
IMG_2566.jpg

IMG_2567.jpg

IMG_2569.jpg

IMG_2570.jpg



groetjes
ruben
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Nou monkeyfreek dat ziet er stevig en mooi uit ,volgens mij kunnen de palen makkelijk windkracht 12 aan

gr.placebo
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Echt een leuk idee, waar menig ontwerper van parasolvoeten niet aan gedacht heeft. De waardering zal zeker zo groot zijn als het gewicht! Echt fraai!
MvG: Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.