Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: voet voor waslijn

voet voor waslijn

hey,

men moeder heeft een nieuwe wasdraad gekocht maar met het stuk dat in de grond komt waar de paal in komt te staan , staat de wasmolen te laag bij de grond.
    dus nu heb ik een voet gemaakt die op het gazon komt te staan zodat de wasmolen hoger van de grond komt.
    ik ben begonnen met een bak te maken van betonplex en deze gevuld met 50kg rijnzand en 25kg cement .
    omdat dit toch nogal een lelijk zicht zou zijn om dit zo in de tuin te plaatsen heb ik besloten om het wat te bekleden met hout.
    en dit is het tot nu toe geworden , een eerste prijs voor afwerking zit er niet in maar het is toch beter dan een bak van betonplex :lol:

nu nog wat opschuren en dan vernissen .

groetjes
    ruben

Re: voet voor waslijn

leuk bedacht, en vooral de boven kant met die plankjes diagonaal, qua afwerking valt het nog best mee het staat toch ook buiten. mag dan best robust zijn

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ruben, deze voet blijft vast wel staan met een stevig windje, hahaha!! Goede oplossing voor het probleem!

ziet er zeer soliede uit

is mooi geworden 8-)

leuk bedacht, en ziet er ook nog decoratief uit, mooi.

Mooi alleen jammer dat de schroeven niet mooi verdeeld zijn.

dank je voor de reacties .
    deze voet zal idd wel een windstootje kunnen verdragen :mrgreen:
    maar dat was ook wel wat nodig , als de wasmolen vol hangt met natte was is dit toch al wat gewicht en dit vangt ook veel wind op .
    ik plaats nog wel een foto als het vernist is , maar nu staat het nog even in de zon omdat de iroko (diagonale plankjes) nog wat gelijkmatiger mogen verdonkeren .
    dan een UV bestendige vernis erop en 4 handvatten en dan is hij klaar .

groetjes
    ruben

heb vandaag de voet gespoten en zoals beloofd zijn hier wat foto's .
    ik heb er al één handvat op gezet maar men pluggen waren op dus moet ik dit maandag nog even afwerken .

groetjes
    ruben

Nou monkeyfreek dat ziet er stevig en mooi uit ,volgens mij kunnen de palen makkelijk windkracht 12 aan

gr.placebo

Heb hier met genoegen naar zitten kijken!

jaap

Forum Rechten