Tuinhek anti doorkijk

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Vraagje: tuinhek: Afromosia om te voorkomen dat je er na een bepaalde tijd zou kunnen doorkijken, wil ik de planken (20x100mm)die ik voorzien heb van twee groeven, aan elkaar bevestigen met mdf, een kant gelijmd.
Is mdf een goede keuze of hebben jullie een andere mening?

Mvg,
Rudy
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Gewone 'bouwmarkt' mdf, lijkt me geen goed idee.
Kan echt niet tegen vocht en vooral niet tegen water.

Groeten Rudolf.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ja ik begrijp het ook niet, maar ik heb dit doorgekregen van iemand die tuinhekken maakt.
Ik had er ook mijn twijfels bij,ik zou het maken met eik of met afromosia.,en jullie?
Bedankt voor de medewerking.

Mvg,
Rudy
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
MDF ? Ik zou dat echt niet aan mijn tuinhek willen Heb je het tuinhek al gemaakt ? Zo ja heb je foto's van je probleem?
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ik vind het maar vreemd, iemand die tuinhekken maakt die komt met de optie om er MDF in te gebruiken.
Dat dat niet kan hoort diegene toch te weten?
Bedoelde hij misschien niet iets anders?

Groeten Rudolf.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ja, er is ander vocht hoor. Terpentine, alcohol, wasbenzine, glycerine, ga nog maar effe door. Al zal je het meeste daarvan niet in grote hoeveelheden in je badkamer aantreffen...

Arthur
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ja, en aan het voorbeeld kun je dan al weer zien dat in het spraakgebruik het dus altijd om water gaat. Ik kan me geen context voor de geest halen waarin "vocht" werd/wordt gebruikt zonder H2O, of een oplossing met H2O als (primaire) oplosmiddel werd/wordt bedoeld.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Het wordt een beetje spijkers op laagwater zoeken, maar in mijn beleving is er idd een verschil in 'strekking' tussen hoe 'vocht' gebruikt wordt en hoe 'bevochtingen' gebruikt wordt, en ook bij bevochtigen denk ik niet dat iemand het zal gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld kwik of slaolie. Afgezien daarvan kan ik mij, zoals al eerder gezegd, geen context voor de geest halen waar 'vocht' (niet 'bevochtigen') gebruikt wordt voor iets anders dan een oplossing op waterbasis. Maar het gaat nu allang niet meer over hout...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.