Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Bijzettafeltje

Bijzettafeltje

Al eerder heb ik mijn inlegwerkje laten zien, maar heb vandaag wat zichtbare vorderingen gemaakt op school en wil graag even laten zien hoe het met mijn bijzettafeltje gaat. De afwerking zal in de komende weken gebeuren en zal tegen die tijd wat betere foto's nemen.

Groetjes,

Lennaert

Re: Bijzettafeltje

Ziet er mooi uit!

Groeten Rudolf.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Lenneart,

Je bent goed bezig !! Persoonlijk had ik het onderste inlegwerk het liefst in het bovenblad gezien en dan het onderste blad leeg gelaten maar dat is een persoonlijke kwestie.

Hoe ga je dit geheel afwerken ? Het tafeltje lijkt gemaakt te zijn van esdoorn. Mooi hout maar enorm de neiging tot verkleuren. Ik volg het project aandachtig aangezien ik zelf ook wat ga maken in esdoorn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Lenneart,

Je bent goed bezig !! Persoonlijk had ik het onderste inlegwerk het liefst in het bovenblad gezien en dan het onderste blad leeg gelaten maar dat is een persoonlijke kwestie.

Hoe ga je dit geheel afwerken ? Het tafeltje lijkt gemaakt te zijn van esdoorn. Mooi hout maar enorm de neiging tot verkleuren. Ik volg het project aandachtig aangezien ik zelf ook wat ga maken in esdoorn.
    Ik wilde weer een inlegwerkje maken en tevens het idee van het fineer vlechten een keer toepassen. Dus ik kan me voorstellen dat de indeling niet helemaal logisch is misschien, maar ik vind het persoonlijk niet storend.

Het bovenblad is vrij hobbelig door de hoogte verschillen van de fineerlagen op elkaar. De omlijsting is één mm hoger dan het vlechtwerk. Graag wil ik deze ruimte opvullen met een epoxy of 2 componenten lak. Deze week wil ik gaan informeren over de mogelijkheden op school. Ik heb zelf namelijk nog geen/weinig ervaring met deze afwerkmethodes. Wel wil ik een spiegelglad resultaat op het bovenblad 8-)
    Als iemand tips heeft hoor ik dat natuurlijk graag

Groetjes!

Hallo Lennart

wat een mooi tafeltje heb je er van gemaakt. Ik heb het meer op het bamboe, het lijkt wel een beetje te bewegen. Als jij voor spiegelglad gaat dan kan je er ook een glasplaatje op leggen, of in. Lekker makkelijk schoon en netjes te houden.

Ik vind het super netjes

Hartelijke groet Hugo

dat is een mooi bijzettafeltje geworden hoor .
    knap gedaan met die bamboe

groetjes
    ruben

is heel mooi geworden 8-)

PU lak gebruik dan de laatste lagen met auto lak .
    dan het polijsten dan krijg je een heel mooie glans

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l3nna3rt

Ik wilde weer een inlegwerkje maken en tevens het idee van het fineer vlechten een keer toepassen. Dus ik kan me voorstellen dat de indeling niet helemaal logisch is misschien, maar ik vind het persoonlijk niet storend.

Het bovenblad is vrij hobbelig door de hoogte verschillen van de fineerlagen op elkaar. De omlijsting is één mm hoger dan het vlechtwerk. Graag wil ik deze ruimte opvullen met een epoxy of 2 componenten lak. Deze week wil ik gaan informeren over de mogelijkheden op school. Ik heb zelf namelijk nog geen/weinig ervaring met deze afwerkmethodes. Wel wil ik een spiegelglad resultaat op het bovenblad 8-)
    Als iemand tips heeft hoor ik dat natuurlijk graag

Groetjes!
    Vaak worden er gewoon kleine reepjes fineer geplakt om de illusie van een echt vlechtwerk te verkrijgen. Je hebt dan geen hoogte verschil. Om het geheel wat diepte te geven kun je het fineer "sand shaden" . Volgens mij heb je dit in een ander inleg werk ook toegepast (of was dat iemand anders?)

Verder is het weer een erg mooi werkstuk, vooral de bamboe inleg is erg goed gelukt!

Ik heb vandaag het fineerwerk in epoxy gezet. Na het weekend schuur ik de boel en wil ik deze aflakken met PU-lak. Waar kopen jullie dat?

Prachtig om te zien wat je met fineer kunt doen!! Pet af voor dit mooie vakwerk.
    Watergedragen PU lak koop je bij de gewone verfwinkel en bouwmarkten. Watersportzaken hebben ook 2 componenten versie.

jaap

Forum Rechten