voorstellen jabjab

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Hallo,

Ook ik zal mij even voorstellen. Ik ben Jan, 30 jaar jong getrouwd en heb 2 zoons van bijna 2 en bijna 4. sinds een paar jaar heb ik houtbewerking als hobby ontdekt en ben druk bezig met het verzamelen van gereedschap om leuke dingen te maken die een beginner hierbij helpen.

Ik heb naast de klussen in en rond mijn huis een ledikantje en een brandweerbed gemaakt. Ik de nabije tokeomst wil ik graag een aantal kisten gaan maken met behulp van zwaluwstaartverbindingen / lipverbindingen. Ik heb ondertussen een zwalustaartmal (Trend CDJ600) met een malf voor halfverzonken zwaluwstaarten en één voor lipverbindingen.

Ik ben echter nog niet tevreden over de resultaten die ik hiermee heb geboekt en ik hoop dat jullie mij van tips kunnen voorzien.

Mijn grootste probleem is het splinteren van het hout. (ik heb Triplex, multiplex en mdf geprobeerd) wellicht moet ik ander (massief) hout gebruiken?

Uiteraard gebruik ik een splinterhout achter mijn werkstuk én in het geval van de zwaluwstaartverbindingen frees ik eerst het voordte gedeelte weg.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen en tips die jullie wellicht voor mij hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.