Accuschroefboormachine

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Heb zelf de Makita BDF 343SHE:
€200,- bij ToolsXL

makita-bdf343she-boor-schroefmachine.jpg


Info

Instap Lithium-ion machine met professionele accu- en oplaadtechnologie.
Met DC18SD oplader: zonder geforceerde koeling en laadt accu op in minimaal 30 minuten.
2 functies, 2 versnellingen, zacht aandraaimoment 20 Nm, 1,2 kilogram.
Perfecte allround machine voor middelzware werkzaamheden.
Duurzaam dankzij geharde stalen tandwielaandrijving.
Variabele elektrische toerenregeling voor optimaal schroefwerk.
Ook verkrijgbaar met DC18RA snellader, laadt accu op in minimaal 15 minuten: BDF343RHE.

Technische gegevens

Accuspanning 14,4 V
Ampèrage 1,3 Ah
Accutype Li-ion
Oplaadtijd 30 min
Boorkop 1-10 mm
Snelspanboorkop ja
Variabele elektr. toerenregeling ja
Motorrem ja
Softgrip ja
Aantal mechanische toeren 2
Toerental onbelast L 0-400 min-1
Toerental onbelast H 0-1300 min-1
Aantal instelbare aandraaimomenten 16
Max. aandraaimoment zacht 20/hard 36 Nm
Afm. lxbxh 192x79x225 mm
Netto gewicht 1,3 kg
Cap. boren in hout 25 max. mm
Cap. boren in metaal 10 max. mm

Standaard Meegeleverd

1 x Oplader DC18SD
2 x Accu BL1415 - 194558-0
1 x Koffer


Nette en strakke machine. De Lithium Ion accu's zijn wel wat snel leeg, maar ik heb er twee en ze zijn snel weer opgeladen. Maar dit kan ook komen omdat ik de machine niet heel vaak gebruik..
 

thomast

Actieve deelnemer
6 mei 2011
28
0
:lol: Dat boorschroefmachientje van powerplus is echt een lachertje :lol: :lol:
We hebben de batterij zelfs niet moeten vervangen of opladen tijdens 2dagen schroeven!
28€ is voor deze machine prijs-kwaliteit veel teveel!
Boren gaat gewoon niet! met deze machine doordat ze bij wijze van spreken maar 5tr/min draait!
Schroeven gaat eventueel wel, maar bij een schroef van 4.5*60 in een plaat multiplex van 15 begint hij te twijfelen eens de schroef er half inzit. Ook het kopje van de schroefblijft er dik opliggen!

(Met de metabo ging dit vanzelf!!)

Omdat gewone schroeven toch niet zo makkelijk door het aluminium heen gingen zijn we toch maar zelftappers (5mm dik) gaan halen... de powerplus kreeg deze zelfs niet door een panlat! Bij de metabo gingen deze meestal vlot door de panlat en aluminium! Soms in 2keer, maar 3m hoog op een snel geplaatste ladder schroef je meestal niet onder de ideale omstandigheden als je meerdere schroeven wil indraaien zonder de ladder te verzetten!)

Ook hebben ik het genoegen gehad om met een nagelpistool + compresor van powerplus te mogen werken...
De 'compressor' is eigenlijk een pomp die luchtzuigt en terug uitblaast, er zit geen vat aan waardoor je een constant lawaai van 97db meezeult omdat er maar een kabel van 2m aan zit (en we moesten tot 3.3m hoog schieten!)
Dan toch maar een kabel van 10m gaan halen. (van airless max 20Bar) Na 3 nagels te schieten onder een druk van 8 bar (max en enige druk van de compressor) schoot de kabel van het koppelstuk!! Levensgevaarlijk!!!
Zondag een nieuwe kabel gaan halen en deze hield het 2u vol, en toen... KNAL zelfde probleem!

Het nagelpistool zelf viel wel mee. Als het werkte, ging het vrij vlot. Hij heeft een keer of 4 moeilijk gedaan. Geen nagels meer schieten, nagels maar half schieten... en dan na 10min ergeren en vloeken, iets anders gaan doen, nog eens proberen,... doet hij het weer...

Naast deze ergernis was het enige minpuntje dat ik heb ondervonden dat de instelling voor de diepte van de nagelkop te bepalen niet stabiel is...


Wat hebben we Hieruit geleerd:
Volgende keer zorg ik zelf voor goed materiaal (huren of kopen)!

De accu schroefboormachine kan tegen een stootje! Val van 2.5m en daarna nog 1.5 dagen intensief gebruikt zonder problemen... Maar mijn hart zal het weer wat vroeger gaan begeven!
 

thomast

Actieve deelnemer
6 mei 2011
28
0
Nog een must have aan een accu boorschroefmachine:


Zo'n ijzeren haakje om de machine mee aan uw broek te hangen! Dit is niet enkel handig als je op een ladder moet werken, maar je hebt de boormachine altijd binnen handbereik, en kan ze meteen goed/juist vastpakken en beginnen.
Je kan met 2 handen de stukken op de juiste plaats zetten, 1 hand aandrukken, ander hand machine nemen en schroeven maar.... :D

Attached files
 

zilverster

Nieuw lid
19 jan 2010
7
0
Over Panasonic:
Na heel lang zoeken en rondkijken heb ik in maart twee 14 v Panasonic machines gekocht,
de EY7542 multi (slagschroef en 'gewoon' met bithouder)
en de EY7440LN2S ('gewoon' met snelspanboorkop)
Ik was een echte DeWalt-man,
maar omdat ik geruchten hoorde dat de service van DeWalt om te huilen is,
en ik me erger aan die LED-verlichting op hun machines,
heb ik gezocht naar een ander merk.
Festool maakt helaas geen slagschroefmachines,
en over Panasonic hoorde ik goede verhalen.

De tweede machine voldoet prima, maar de eerste voelde meteen al niet echt lekker,
een rammelbak.
Een maand geleden gaf hij ook nog eens de geest. Versnellingsbak was stuk.
Panasonic belooft in zijn garantievoorwaarden dat een reparatie binnen vijf werkdagen wordt gedaan,
het duurde 3 weken, en toen hij terugkwam was hij nog steeds kapot.
Ik heb een bericht aan Panasonic gestuurd, en ben heel benieuwd hoe zij dit op gaan lossen. Afhankelijk daarvan schort ik mijn oordeel over dat merk nog even op. (als je dagelijks werkt met een machine is snelle en goede reparatie heel belangrijk). Maar los van de service:
de EY7440LN2S is een fijne degelijke machine, na drie maanden intensief gebruik.
de EY7542 multi raad ik af. Koop dan beter een slagschroefmachine, had ik achteraf zelf ook beter kunnen kopen.

Over accu's vervangen,
mijn vorige DeWalt schroevendraaier heeft het 7 jaar zonder morren in weer en wind gedaan (tot hij smolt bij een brand), maar de accu's heb ik eens in de 2 jaar moeten vervangen (NiMH), die kostten ca 58 euro incl BTW, ik heb ze laten vervangen bij Miton (http://www.miton.nl/accu_service.html), in Utrecht. Die plaatst nieuwe cellen in de oude behuizing, en wat zij me vertelden klopte ook wel. De cellen van Miton zijn beter dan die van Dewalt. Je zou het eens kunnen proberen.
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Heb enkele jaren geleden een Makita accuschroefboormachine gekocht van 7,2 volt.
Echter als hobbyist heb ik de machine niet veel gebruikt.
Nu is de accu kapot en blijkt dat de accu duurder is dan een een gemiddelde machine bij Gamma,Praxis of Karwij.
Dus heb ik me afgelopen week een Gamma machine Kado gedaan welke in de aanbieding was voor een bedrag van 55,-- en dan nog wel 14,4 volt met een Li-on batterij.
Dus waar praten we nog over.

Simon
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
We praten over het verschil tussen een machine voor de hobbyist of voor de professional (al word dat door sommige nog wel eens uit het oog verloren bij het geven van advies) oftewel het er dagelijks mee moeten werken of eens in de paar weken.

Mezelf van de week deze set: http://link.marktplaats.nl/458733499 (andere leverancier, deze slechts als voorbeeld), top machines. Vooral die slagschroevendraaier, ongelooflijk wat ze uit zo'n klein apparaatje weten te persen.
 

WR1944

Oud hout
De opsteller van de advertentie op Marktplaats heeft waarschijnlijk meer verstand van verkopen dan van techniek. In de advertentie geeft hij aan: verlichting met Xenon LED. Dit zijn twee geheel verschillende zaken, een gasontladingslamp onder xenongas of een lichtuitstralende diode. Maar hij/zij zal wel op het verkeerde been geplaatst zijn door de xenonverlichting van z'n BMW of Audi.
 
A

Anonymous

Guest
zilverster zei:
Ja, klopt Joris, als hobbymachine is een Panasonic veel te duur, tenzij geld geen issue is.

Het zal wel goed bedoeld zijn,maar ten eerste is goedkoop duurkoop.
Ten tweede denk ik dat er hier menig persoon is die meer geld uitgeeft aan machines (festool etc)
dan de pro.
Vele hobbymatige houtbewerkers die ik ken,zijn trotse bezitters van gereedschap waar
velen jaloers op zijn.

Het is alleen duur als je het niet kunt betalen.

:cool:
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Het is maar net wat je er voor uit wil/kan geven en wat je verwachtingen er van zijn.
Als je een accuboor van 4 tientjes van de Gamma koopt, moet je ook wel zo reëel zijn om daar niet de zelfde verwachtingen van te hebben als van een duur merk.
Ik ben ooit begonnen met een huismerk set (boormachine, schuurmachine en decoupeerzaag) van de Praxis. Dit is voor mij een geval duurkoop geweest omdat ik gewoon hoge verwachtingen heb van mn gereedschap en heb het er vanaf toen ook voor over gehad om meer te betalen.
Nu als professional is er voor mij helemaal geen twijfel meer mogelijk en komt er enkel nog merk spul binnen, echter ben ik hier nog steeds zo reëel in om het gereedschap naar zn waarde in te schatten en niet enkel op 1 merk blind te staren.
 

bernad

Actieve deelnemer
18 jun 2010
118
12
Vlaamse Ardennen
denkoning.be
Uiteindelijk, na lang aarzelen tussen het kopen van vervangbatterijen of een nieuw apparaat, heb ik twee batterijen (Accu voor DeWALT / ELU 12V 2,6Ah NiMHbesteld) en ontvangen (accu-company) voor de totale som (alle kosten inbegrepen) van 93 €.
Dit dus uiteindelijk veel, veel goedkoper dan de gevraagde 125 € (zonder BTW) in de speciaalzaak. Nu nog opladen en opnieuw aan de slag. Dank voor alle reacties.
Bert
 

viny

Nieuw lid
10 aug 2011
15
0
Hallo
Ik heb een hele tijd plezier gehad van mijn 18volt 2ah de walt setje.
Maar boormachine ging kapot en de reparatie service was gewoon kl-te.
Nu heb ik deze niet meer voor mijn werk nodig maar voor de hobby,dus op zoek naar een vervanger.
De lokale bouwmarkt gaf mij een machientje mee om te testen voor een weekje.
Ongelofelijk goed app sterk, accu's gaan lang mee na veel zwaar schroefwerk ,genoeg toeren en twee accu's
Nu zal ik jullie wat anders vertellen.ik ben voor goed gereedschap goedkoop is duurkoop maar dit machientje kost 56 euro ,oke hij is wat lomper maar hij doet uitstekend zijn werk.FERM en al die over een jaar of twee de geest geeft,koop je toch gewoon een nieuwe toch. :lol: :lol:
En ik heb ook van ferm de bovenfrees die ik in een kastje heb gebouwd voor af en toe een sleufje of geprofileerd latje
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.