Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: ENT frezen

ENT frezen

Kan iemand iets roepen over de kwaliteit van ENT frezen?
    Ik fiets regelmatig langs een zaak die deze frezen verkoopt.
    Ik vraag mij hoe deze frezen zijn in vergelijking met bijv. CMT.

Zijn de frezen uit de lemon line wel van ENT, of zouden ze
    die gewoon inkopen.

André

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Re: ENT frezen

Andre,

Ik heb van beide merken een aantal frezen. Ik merk tussen de CMT en de ENT frezen onderling niet veel verschil. Beide merken zijn wel superieur aan al het andere dat ik ooit gebruikt heb.Dit wil overigens niet zeggen dat er geen andere goede merken bestaan. De bouwmarkt setjes kunnen er in ieder geval niet aan tippen. Hoe lang een frees scherp blijft ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan het gebruik. Veel spaanplaat frezen bv is natuurlijk niet bevorderlijk voor de levensduur van frezen of zaagbladen.
    Bij beide merken staat op de schacht het merk gedrukt. Of dit bij de lemon line het geval is weet ik niet.

Ed

Bedankt Ed,

Ik vind het zo moeilijk om goed gereedschap te kiezen. Ik ben ook wel zo dat ik iets dat ik koop ook zo lang mogelijk wil kunnen gebruiken. Die ENT frezen leken mij ook wel wat en aanmerkelijk goedkoper.

André

zijn er ondertussen nog mensen hier die ervaring hebben opgedaan met ENT frezen?
    ik zag net dat er een winkel in de buurt is die deze frezen verkoopt.
    ik heb nu frezen van festool en van rvs, echter rvs verkopen ze niet meer hier.
    bas

Forum Rechten