Open dag hout 2011

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Vandaag een prachtige dag beleefd in Eindhoven. Leuke contacten opgedaan en een viertal opdrachten gekregen voor draaiwerk. Je merkt dat je te maken hebt met een houtminnend publiek, die zijn kennis niet onder stoelen of brandhout steekt. Boeiend om in gesprek te komen met zoveel belangstellende bezoekers.
En woodworking maakte natuurlijk de blitz met een groot naambord, persoonlijk naamsaanduiding op de eigen kraam en gestoken in een prachtig shirt met opdruk.
Ik mag hier wel verklappen, dat het bestuur van de OpenDagHout graag verdere samenwerking wil met ons als woodworkers, zo verzekerden zij mij. Volgend jaar misschien in Zutphen????
Dus Jaap kan in Bangkok alvast nadenken over een wervende aanpak met "onze" site als voertuig en promotiemiddel.
Er komen vast meer reacties en foto's.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
301
Heelsum
Hmm Jan, ik was nog bijna naar eindhoven gekomen maar daar hebben we niet veel aan, ik had afgesproken wat te gaan ophalen aan de andere kant van het land en kon maar 1 ding doen. Slecht geregeld maar ik realiseerde me vandaag pas dat de opendaghout vandaag was. Volgend jaar ga ik dit zeker in de agenda zetten, ik had graag eens wat forummers ontmoet in levende lijve.
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Een verslagje van Opendaghout.

Gisteren naar het klokgebouw in Eindhoven geweest en daar met verschillende mensen van het forum kennis gemaakt.

Als eerste bij de stand van woodworking.nl sprak ik Roel Brekelmans die net aan het demonstreren was hoe eenvoudig het maken van een zwaluwstaart wel niet is. Tja voor zo'n Ambachts vakman als Roel lijkt dit misschien, hij maakte snel mooi, goed passende zwaluwstaart verbindingen. Hij kwam op mij over als een vakman die passie heeft voor het meubelmakers ambacht.

Daarna kennis gemaakt met Rick, de werkstukken die hij presenteerde vind ik verrassend, hij weet telkens mooie houtcombinaties met de juiste verhouding toe te passen. prachtig werk van gewoon een leuke gast.

Daarna kennis gemaakt met Jan Pranger, hij presenteerde zijn verzameling kunst draaiwerk.
zijn werkstukken stralen zijn houtdraaiers vakmanschap uit.

Ook Athanor nog ontmoet, Hij heeft een mooie houten tuinstoel laten zien, van inlands hout, om precies te zijn Robina. Het duurzaam verhaal hierachter, om deze houtsoort te gebruiken in plaats van Teak spreekt mij onzettend aan.

Verder heb ik Kor niet gesproken maar hij presenteerde zijn fijnstoffilter.

Voor het overige was ik wel onder de indruk van verschillend houtdraaiwerk en houtsnijwerk, waarvan werken met uitzonderlijk veel detail.

ps Rick opperde het idee om een forum dag te organiseren, om de mensen van het forum in het echt te leren kennen, en een dagje over hout praten, mij lijkt dit een heel leuk idee.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Zondagmorgen 5.30 uur, de wekker gaat...
Ondanks alle in(spanningen) goed uitgeslapen en gewassen een boterham en extra broodjes voor straks.
6.15 vertrokken naar Zwolle, Om 7.00 uur bij Rick op de stoep. Spullen overgeladen en door de mist naar Eindhoven. Het laatste stukje touristische route, dat heb je met TomTom die 3 jaar niet geupdate is ;)
Uiteindelijk het gebouw met klok gevonden, nog mooi op tijd om de stand samen met de andere woodworkers op te bouwen,
Een mooie plek, waar woodworking.nl best tot zijn recht is gekomen denk ik.
Veel forumleden en andere houtwurmen zijn langs geweest om bij te praten of kennis te maken.
Toch verrassend dat sommige mensen het bestaan van ons forum niet kenden.
Al met al voor mij althans een zeer geslaagde dag met een fijne groep forummers!
Na een vlotten reis terug in Zwolle nog even die paarse vloer bekeken :) , viel best mee, was al aardig gesleten.... Complimenten voor de keurige werkplaats Rick, nog een plankje meegekregen naar Rottum, waar de rosé koud stond...
Zo eindigt een heel speciale zondag,mogelijk gemaakt mede door een stel fijne mensen.
Hier nog een paar plaatjes:

Groeten,

Kor

Attached files
 

WR1944

Oud hout
De stand ziet er erg overzichtelijk uit. Jammer dat ik zover weg woon. Ik ben dan wel niet zo'n doorgewinterde vakman, het lijkt me leuk met die forummers kennis te maken.
Als ik naar Holland terug ga om m'n spullen te verhuizen zal ik proberen met deze of gene een afspraak te maken voor een bezoek. Dat zal voorlopig m'n laatste kans zijn.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ook ik was erbij ;) ;)

Met veel plezier op onze "kraam "rondgehangen en met al de NOORDERLINGEN gesproken. Ik vind dat we best trots mogen zijn dat dat kleine clubje de eer van het forum hoog houd. De spullen, de techniek en de mensen op de stand geven een goede indruk waar Woodworking.nl voor staat. PETJE AF
Ik heb hier en daar wat andere foto's gemaakt, ben niet erg blij met de kwaliteit maar wil ze toch delen.

Hartelijk dank aan de vrijwilligers,
Hugo

Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.057
1.689
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat een mooie verhalen! De foto's deden me direct terugdenken aan vorig jaar in Drachten. Echt geweldig dat een aantal forumleden zich zo inspannen voor de geinteresseerde houtbewerkers, grote hulde!

jaap
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Leuk evenement, vanalles te zien. Vooral interessant om te zien wat mensen zoal bedenken en dan ook nog kunnen maken. Al het fraaie houtdraaiwerk maar zeker ook al de doosjes van Rick waar ik me vaak over verbaasd heb van hoe hoe krijgt ie dit toch weer voor elkaar. Nu ik het in en het echt heb gezien moet zeggen knap staaltje werk hoor, petje af. :shock:
groetjes Nol.
 

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
Beetje late reactie, maar toch.
Ben er ook even heen geweest, boel leuk spul gezien maar niet geheel naar mijn wens (misschien ivm beginner en nog niet de gebruiken van elke tak het gebruik te zien), wel intressant gesprek gehad bij de stand van woodworking.nl (vandaar nu ook op de site). Ben nog niet aan slijpen toe gekomen, maar ook dat gaat een keer gebeuren.
Draai technisch heel veel, maar heb ik totaal geen ruimte voor.
Had graag iets van meubelmaken gezien, maar helaas, hoorde dat daar vorige keren wel iets van bij was.
na ja, helaas volgende keer beter.
op voor de volgende in fort vechten, en daarna in rosmalen (geloof ik).
jullie toch bedankt voor een prettige kennismaking, en zwaluwstaarten maken ben ik net mee begonnen dus die gaan niet zo rap als de demo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.