Beitels MHG

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Vorige week heb ik mijn nieuwe beitels van MHG gekregen. Het zijn de grote beitels van de nieuwe serie. Van het korte model had ik al een setje, en daar ik er tevreden van was heb ik besloten om ook de lange beitels te bestellen. >De beitels zijn goed afgewerkt met een groot handvat. Even nog een laagje olie, en ze liggen prima in de hand. Veel beter dan de geverniste handvaten van bijvoorbeeld Kirchen of Stanley. Minpunt is wel dat van één beitel het handvat niet goed vast zit.
Standtijd is nog af te wachten, hoewel de grote beitel al zijn diensten heeft bewezen op Azobe. Met dit hout is de standtijd beperkt, maar dat had ik ook niet anders verwacht.

Attached files
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Aan de korte beitels was niet meer veel werk. Enkel even wetten.
Van de lange beitels heb ik tot nu toe enkel de 30 mm afgewet omdat ik die nodig had. Daar was wel wat meer werk aan (10 min), maar niet overdreven. Aan de andere beitels ben ik nog niet toegekomen, teveel ander werk (terras!).
 

vladimir

Actieve deelnemer
21 apr 2011
101
0
33
goringem
moest ik ook doen. :D

ik heb een tijdje geleden een set met beitels gekregen van een vriend.

was al binnen 1 uur klaar met honen :D .

ben er heel blij mee :cool:.
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ook ik heb de korte beitels, ze bevallen me prima, langs standtijd en veel controle.
Als de lange beitels net zo goed zijn is het een goede koop.
En ook niet onbelangrijk, een goede prijs-kwaliteit verhouding.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik heb hier ook een setje "korte"beitels liggen. Wel redelijk wat werk aangehad om alles vlak te krijgen maar dat schijn je haast niet aan te ontkomen. Het zijn nette beitels maar je merkt natuurlijk wel dat het een uitgekleed model is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.