surfboardtafel

paul jansen

Nieuw lid
Ik heb pas geleden een "surfboardtafel" gemaakt in opdracht van strandpav. Tyn Akersloot in Zandvoort en wil de foto,s graag met jullie delen! Ik heb diverse soorten hout gebruikt - deze verlijmd - daarna geshaped in de goede vorm - vinnen gemaakt van strookjes hout, en verlijmd en ook geshaped in de goede vorm. - vervolgens de boel gelamineered met epoxyhars en glasvezel glasmat - schuren schuren - aflakken - en toen het onderstel gemaakt van takken in combinatie met tubeclamps - Ik moet zeggen het klinkt allemaal vrij eenvoudig maar was toch wel een behoorlijk project! Ik heb dr wel wat nachtjes over liggen brainstormdromen zogezegd!

Attached files
 

paul jansen

Nieuw lid
Ik heb red ceder - iroko - amerikaans populier en bankirai gebruikt. Je ruikt het waarschijnlijk al, zachte en harde houtsoorten bij elkaar, en dan mooi schuren en schaven is niet bepaald makkelijk. Als vervente golfsurfer/kitesurfer interesseer ik mij al langer in houten surfboards en ben onder de indruk van technieken die gebruikt worden om houten surfboards te maken. Zo zijn er surfboardshapers die alleen maar holle boards maken en andere die ze eerst shapen daarna weer in stroken zagen en dan helemaal uithollen! vervolgens weer verlijmen en dan lamineren of met epoxy of polyester. Behoorlijk bewerkelijk allemaal Maar het eindresultaat mag er dan vaak ook wel zijn, een goeie inspiratie voor het maken van een tafel!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.