Nieuw inlegwerkje voor bijzettafel

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Hallo,

Momenteel op school bezig met een bijzettafeltje. Het tafeltje is redelijk eenvoudig en is geen echte uitdaging, dus probeer ik op een andere manier mezelf uit te dagen. Daarom heb ik besloten een inlegwerkje te maken op het onderblad (met het bovenblad wil ik iets uitproberen, dus vandaar het onderblad). Ik heb laatst wat purperhart gekregen, dus wilde ik daar graag wat mee doen. Qua ontwerp, kon ik in eerste instantie niks verzinnen, maar toen bedacht ik me opeens een bamboe tak met wat bladeren. Dit leek me wel wat, dus heb ik een schetsje gemaakt. Voor het bamboe heb ik eiken gekozen en voor de bladeren het purperhart. Het leek me ook wel mooi om het eiken te voorzien van een fineertje wengé, zodat deze zou uitspringen t.o.v. het esdoorn blad. Deze zaterdag en zondag flink wat vorderingen gemaakt, en net het laatste stukje uitgefreesd.
Hieronder wat foto's van de materialen en het eindresultaat. Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

Materialen op dikte geschaafd:
img19671v.jpg

Schetsje:
img19681.jpg

De losse stukjes:
img19701a.jpg

Eindresultaat, zonder afwerking
img20301.jpg

Eindresultaat, zonder afwerking
img20311.jpg


Groetjes,

Lennaert
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Netjes!

Vind vooral het eiken zeer bamboe er uit komen!

Ben benieuwd hoe het wordt!

Bram
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Nee, ik heb helaas nog geen lintzaag. Ik heb de stukjes gezaagd met een figuurzaag en erna nog wat geschuurd voor een strakke kant.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.