Tafel lamp

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Hallo Ad, wat een geweldig projekt! Erg mooi geworden en het effect is inderdaad erg leuk met de lamp erin. Een tijdje geleden heb ik hier ook me geëxpirimenteerd en er daarna niet veel meer mee gedaan. Nu ik deze lamp zie ga ik hier toch weer mee verder. Wel wat voorzichtiger want dat "geintje" met een uit elkaar spattend werkstuk heb ik toen ook meegemaakt (ik wilde te snel mijn werkstuk af hebben en haastige spoed is inderdaad niet goed, zeg maar gerust pijnlijk)

met vriendelijke groet,
Patrick
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
zaag zei:
Hallo Ad, wat een geweldig projekt! Erg mooi geworden en het effect is inderdaad erg leuk met de lamp erin. Een tijdje geleden heb ik hier ook me geëxpirimenteerd en er daarna niet veel meer mee gedaan. Nu ik deze lamp zie ga ik hier toch weer mee verder. Wel wat voorzichtiger want dat "geintje" met een uit elkaar spattend werkstuk heb ik toen ook meegemaakt (ik wilde te snel mijn werkstuk af hebben en haastige spoed is inderdaad niet goed, zeg maar gerust pijnlijk)

met vriendelijke groet,
Patrick
Patrick, bedankt voor je reactie.
Het uit elkaar spatten, of met de guts er dwars doorheen gaan is in elk opzicht pijnlijk, je krijgt een deuk in je zelfvertrouwen, en wat om je oren als je niet oppast. Heb dit ook wel meegemaakt.
Voor zo'n lampekap moet je gewoon alle tijd voor nemen, en vlug klaarmaken is er niet bij.
ik ben benieuwd wat je gaat maken, en zal dat ook met interesse volgen.
Groetjes, Ad
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Bijzonder mooie lamp, beetje art deco model lijkt het wel. Ben ook benieuwd hoe die zou zijn als je houtnerf op de kap verticaal zou lopen. Wel knap om zo'n grote kap tot een wanddikte van 2,5 mm te draaien. Ik kreeg nog het idee om er gaatjes in te boren en daar Swarovski kristalletjes in te lijmen, of met led verlichting werken die je van kleur kunt laten veranderen, om de kleur van het hout te compenseren. Inspirerend Ad!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.