reclame tot welke prijs

burijn

Actieve deelnemer
8 dec 2010
53
0
Wil Je Vreemdgaan?
Voor Wie Méér wil dan alleen Daten Snel, 100% Échte Mensen, Géén Fake!
http://www.datesome1.xxx

Is deze reclame niet te weigeren het is nl. het eerste wat je op de site ziet!

Jammer.
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Waarom is er überhaupt zoveel reclame. Wordt dit het zoveelste forum waarbij de eigenaar zoveel mogelijk geld eruit wil krijgen totdat het forum een troosteloze dood sterft. Erg jammer. Maar zoals het er nu naar uit ziet wordt het met de dag meer.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
@Brambomb,

Heb je überhaupt de posts omtrent het nieuwe forum en de daar aan gekoppelde reclame gelezen? Lijkt me niet anders deed je niet zo'n domme ongefundeerde uitspraak :(



@ Beheerder, volgens mij moet het mogelijk zijn om in combinatie met de provider te bepalen wat voor een soort ad's wel/niet kunnen. Wellicht een idee om dat eens na te gaan, want de genoemde reclame is natuurlijk geen reclame :mrgreen:
 

WR1944

Oud hout
Ik weet niet op welke manier Google werkt op dit forum maar bij andere fora reageert Google op trefwoorden in de tekst van de posts maar ook op cookies op je computer. Daarmee wordt het surfgedrag geanalyseerd en worden er de advertenties op afgestemd.
Ik krijg bijvoorbeeld aardig wat specifieke Amerikaanse ads op dit forum en soms over onderwerpen die niet op dit forum voorkomen.
Reclame als zodanig stoort mij nauwelijks op computers, je kan er overheen scrollen. In kranten sla ik de advertentiepagina's ook snel om. Alleen TV-reclame is lastiger te omzeilen. Maar je kan even naar het toilet of je zet je verstand even op nul.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Persoonlijk stoor ik me niet aan de ads, zolang het maar niet van die irritante pop-ups worden waarvan het wegklik kruisje bijna onvindbaar is. Daar wordt ik dus boswild van :evil: .
 

123chris

Actieve deelnemer
25 jun 2010
58
0
Hattem
Heren,

Tip van flip: stap over op browser Firefox en installeer de toevoeging Adblock-Plus. (Zijn beide gratis)

Ik zie op deze site (en vele andere sites) helemaal geen reclames. Deze toevoeging (Add-on) houdt zelf een lijst bij van reclames om ze slim te blokkeren en wordt ook regelmatig bijgewerkt. Mocht er een bijkomen dan is deze met de rechtermuisknop ook zelf te blokkeren.

Heerlijk rustig.
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Met toch wel enige pijn in het hart lees ik hier de reacties over de reklame. Er is geen tijdschrift of krant te koop waar niet pagina's reclame in staan. Je kunt geen uur televisie kijken zonder dat er reclame voorbij komt. Ik zie nooit ingezonden stukken in de krant waarom er reklame in staat, of mensen die ritueel tijdschriften verbranden omdat er reklame in staat. Sterker nog, de reklame, de advertenties zijn soms een reden om juist wel dat tijdschrift te kopen, omdat je graag wil weten dat er een nieuw type bovenfrees is of wie dat speciale fineer verkoopt. De enige reclame die we nu gebruiken is Google Adsense, die op basis van de tekst en het profiel van de bezoeker kleine advertenties plaatst in bepaalde blokken. Zoals ik al eerder schreef is het een beetje experimenteren waar en hoe en hoeveel. Het forum kost me, naast een heleboel vrije tijd, dit jaar zo'n 4000 euro out of pocket, dwz rekeningen die ik krijg, die betaald moeten worden. De eerste jaren, toen de kosten ook lager waren, heb ik dat altijd uit eigen zak betaald. Nu probeer ik dat met, zo weinig mogelijk, reklame een beetje terug te verdienen. Op dit moment levert de reclame me zo'n 3 euro per dag op, bijna genoeg voor de hosting en server kosten.
Ik heb werkelijk gemeend met de update en alle functionaliteit waar om gevraagd werd, de forum gemeenschap een plezier te doen, maar als ik dan de berichten lees, waarin aangemoedigd wordt om adblockers te installeren, ipv aanmoediging om extra op de advertenties te klikken, dan zakt mij de moed aardig in de schoenen. Ik heb een beroerde dag na het lezen van deze berichten. Het lijkt wel of alle werk voor niks is geweest.

jaap
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
dat is het dubbele. reclame is aan de ene kant inderdaad zeer vervelend, dat ben ik met bovengenoemde reacties eens. Aan de andere kant is het zo dat reclame handig kan zijn om dingen te vinden die je nodig hebt. Speciaal als je inderdaad afgestemde reclame te zien krijgt.

Jaap, ik heb bewondering voor alle tijd die je in het forum steekt. Het forum groeit als kool, en dat heeft te maken met goe goed het geregeld is op het forum, daar gaat tijd en energie in zitten. En dat kost geld. Alternatief is dat iedereen die geen reclame wil zien een financiele bijdrage levert om het forum online te houden. Aangezien dat zeer lastig te organiseren is is de reclame een goed alternatief.

En Jaap nogmaals hulde voor al het werk wat je in het forum steekt, daarnaast ook nog een groot bedrag uit eigen zak kwijt zijn om het forum onlene te hoeden lijkt me te gek voor woorden.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hier wil ik toch even op reageren.
Jaap zonder al jouw inspanningen hadden we niet zo'n forum gehad, probeer het maar eens om zo'n forum op poten te zetten. Mijn waardering hiervoor.
Reclames storen mij allang niet meer, en als je wat extra inkomsten hieruit krijgt om kostendekkend dit forum te kunnen laten draaien, vind ik dat alleen maar goed.
Ad
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik gebruik Firefox en ben een zeer fervent gebruiker van de Ad-block optie, maar speciaal op woodworking.nl heb ik deze uitgeschakeld en klik ik zelfs zo heel af en toe een ad aan.
Jaap, hulde voor je inzet ;)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Lees aub het verhaal wat Jaap schreef goed door en begrijp wat er staat. Het forum kost geld, nu wordt dit door 1 persoon uit eigen zak betaald wat enorm bewonderingswaardig is. Daarnaast besteed hij nog een grote hoeveelheid tijd om alles in goede banen te leiden.

in plaats van zeer kritisch te reageren zou ik zeggen : Kijk eens naar ONS forum en hoe uniek dat eigenlijk is. Bijna 2000 houtbewerkers die hier vaak komen voor het uitwisselen van kennis. Dat is toch hardstikke mooi, er groeien zelfs vriendschappen uit de contacten op het forum. Ik kan een heleboel mensen opnoemen met wie ik nu een echt goed contact had opgebouwd en dat was niet mogelijk geweest zonder woodworking.nl

Laten we positief blijven en samen ONS forum een nog mooiere plek maken!!
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
We kunnen natuurlijk ook (vrijwillig) ieder jaar als forumlid een (klein)bedrag 'doneren' aan het forum. Met de hoeveelheid leden die we nu hebben, heb je dan al een aardig bedrag.

Groeten Rudolf.
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
In de bijna twee jaar dat ik het forum nu volg ben ik het erg gaan waarderen. Toen laatst de server een paar uur niet meedeed (of zoiets), realiseerde ik me dat in één keer.

Ja, er zijn mensen die geld verdienen met een weblog of forum. Een mooi voorbeeld vind ik www.strobist.com Een fotojournalist die dit jaren geleden opzette om mensen te laten delen in zijn kennis (gratis!). Toen het slecht ging met zijn krant kon hij zich laten afkopen en de site voorziet nu voor een deel in zijn inkomen (> 6 cijfers). Hij geeft ook cursussen en ook dat levert weer inkomsten op. Prima, want hij blijft nog steeds doorgaan met zijn (gratis) kennisoverdracht. 'Alles gratis' is onhaalbaar, kijk maar naar de kosten die Jaap moet maken.

Baas Jaap zit er weer anders in. Hij wil alleen een mooi forum ter beschikking stellen. En dat wil hij zo graag dat-ie er zelfs veel geld voor over heeft. Dat Jaap nu gaat kijken om een deel van de kosten te recupereren lijkt me niet meer dan logisch.

Dat stelt mij wel een beetje voor een dilemma: ik heb een enorme hekel aan advertenties op webpagina's (een mooie site kaan daar aardig door worden vernaggeld) en tegelijkertijd is het nodig vanwege de inkomsten. Meestal kies ik voor mijn eigen visuele beleving en ik heb Adblock standaard ingeschakeld.
Inmiddels laat ik Adblock voor deze site een uitzondering maken. Misschien ga ik ook nog wel eens ergens op klikken (is dat nodig, of levert de ad als zodanig al geld op?).

Een verplichte financiële bijdrage lijkt me niet haalbaar, maar een Paypal 'donate' knop zou een mooi alternatief kunnen zijn. Vorige week heb ik een MFT/3 in gebruik genomen (heerlijk ding, nu al aan verslaafd) dus ik kan moeilijk volhouden dat een kleine bijdrage aan het forum mij voor een probleem zal stellen. Kom maar op met die knop.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ik snap ook dat een forum niet gratis is, wel vind ik de reclames ertussen vervelend. eronder niet. ik snap ook dat er veel tijd in gaat zitten, en dat waardeer ik enorm dat iemand dat doet. dank daarvoor.

alleen snap ik niet dat het 4000 euro moet kosten, ik weet dat je ook een forum kunt beheren voor een paar tientjes per jaar, zonder reclame en ongeveer 2000 leden. is het misschien niet handig om iemand (die er verstand van heeft) een keer te gaan 'shoppen in websiteland' welke aanbieder is het goedkoopst met de meeste ruimte? technisch gezien heb ik er niet zoveel verstand van , wel weet ik dat het goedkoper kan, met welke voorwaarden? geen idee.

ach ik zit er ook even mee te denken, zou zonde zijn dat dit forum verdwijnt, of minder leden krijgt door oa minder gebruiksgemak en /of kosten.
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
@mootje, om nog meer discussie te voorkomen en hiermee sluit ik dit onderwerp ook.
tussen de 1200 en 1400 euro hosting -en serverkosten
2200 euro installatie updates, aanpassen software zoals programmeren van de tabblad menubalk, koppelingen wat testwerk, scripts etc. Ik ben lang in de IT werkzaam geweest en vond het een heel redelijk bedrag. Heb zelfs gekeken of het hier in Bangkok goedkoper kon en in prijs kan dat, maar het risico, spraakverwarring, onbekendheid etc waren me een te groot risico. De update is met het Nederlandse bedrijf vlekkeloos verlopen.
De reat gaat ruim op aan software die ik vorige week gekocht heb voor het maken van o.a. een webwinkel en een grote uitbreiding van het marktplein, waardoor forumleden straks beter hun eigengemaakte produkten en diensten kunnen aanbieden en verkopen in een profi ogenende webshop achtige omgeving. De oplossing die we eerst voor ogen hadden met o.a. de fotogalerij vond ik zwaar onder de maat en het zou te veel gaan kosten om daar wat moois van te maken.
Verders heb ik een deal gesloten met de leverancier van houten werkbanken, waar het forum, nog ik, iets aan verdient. De volledige korting gaat naar de forumleden die een werkbank kopen. Ik ben bezig met nog 2 van dit soort deals waarbij forumleden korting krijgen van een leverancier die reclame mag maken op het forum.
Een heffing per forumlid vind ik oneigenlijk, zij zorgen voor de waarde van het forum en zouden dan ook nog moeten betalen. Er zijn veel meer lezers dan leden. Dus leek het mij het redelijkst om het op deze manier te doen, de enige moeite die het nu kost is het af en toe aanklikken van een advertentie lid of niet lid.

Over de aard van de advertenties:
De advertenties die adsense plaatst, zijn deels gekoppeld aan de aard van tekst en deels aan het profiel van degene die de pagina bezoekt. Heb je gisteren naar een hotel in Oostenrijk gezocht, dan is de kans groot dat jij die vandaag in de Adsense advertentie terug ziet en dat geldt natuurlijk ook voor andere onderwerpen. Ik heb het vandaag nog maar eens getest met de laptop van mijn vrouw en pc van mijn kinderen en ik krijg niks anders dan advertenties gerelateerd aan hout, jointgenie, chinese pelletmachines, dovetailjigs, blokhutten, Ineke van der Blom (meubelmaakster en forumlid), wat kost een kozijn, hoogteverstelsystemen etc etc.

Resume: ik ben erg blij met de upgrade en vind dat we een mooi en professioneel ogend forum hebben.
Het is uiteraard prima om dingen ter discussie te stellen, sterker, voor de aanpassingen in combinatie met de update het ik een posting geopend, voor de spelregels heb ik een posting geopend, omdat we het forum met elkaar moeten dragen. Maar met de toon in een aantal postings in dit topic het ik wel moeite, ik heb een beroerde dag.
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik ben ook voor een Paypal-donatie knop. Het is per slot van rekening inderdaad ook ons forum, ook wij hebben voordeel van een mooi, goedwerkend forum.
 
A

Athanor

Guest
Ik vind dat we als forumleden niet zo moeten "mauwen" over de reclameuitingen die er nu zijn ingebracht. Baas heeft zeer openhartig "uit de boeken geklapt" en terecht deze functie toegevoegd. Wij hebben er een sterk verbeterd forum door gekregen. En waar hebben we het over: veel forumleden surfen zich rot op allerlei sites van webwinkels voor gereedschap en machines om maar een paar centen goedkoper uit te zijn. Nu krijg je links aangeboden die soortgelijke handel aanbieden, het wordt hen dus ook nog gemakkelijker gemaakt :)

Laten we Jaap wat meer waarderen voor alle uren die hij al drie jaar in de ontwikkeling heeft gestoken. Als nuchtere Fries zal hij dat niet echt zoeken, dus is niet zeuren een hele goede uiting van je waardering!

Fons
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
jpandriesse zei:
Ik gebruik Firefox en ben een zeer fervent gebruiker van de Ad-block optie, maar speciaal op woodworking.nl heb ik deze uitgeschakeld en klik ik zelfs zo heel af en toe een ad aan.
Jaap, hulde voor je inzet ;)

Joris, mijn dank, jij begijpt het helemaal. Gisteren een record bedrag opgehaald, euro 4,08 waarvoor mijn hartelijke dank!!

Discussie gesloten, we gaan over tot de orde van de dag, n.l. plezier hebben in houtbewerken :D !

uw beheerder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.