Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Eerste intarsia project

Toch maar eens een poging gewaagd om aan intarsia te beginnen. Er ligt nogal wat resthout van eerdere projecten wat hier prima voor geschikt is. Een ander voordeel is dat het, als project, is te overzien, en geen weken hoeft te duren. Het vrouwtje blijft dus ook tevreden. In dit geval heb ik gestoomd peren en notenhout gebruikt. Het is leuk om te doen maar heeft wel weer tot de aanschaf van een figuurzaagmachine geleid.

groet,

Attached files

Re: Eerste intarsia project

hey die is goed gelukt , knap werk en zeker als het je eerste intarsia werkje is.
    ik was ook al eens van plan om zulk werkje te maken , heb mij tezamen met men figuurzaag een boekje gekocht met wat intarsia werkjes.
    staan wel leuke ideetjes in.

groetjes
    ruben

Ziet er zeker goed uit.

Ik dacht alleen altijd dat een intarsia ingelegd was in een groter oppervlakte en daarna helemaal glad geschuurd. Of heb ik dat verkeerd geleerd?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Indrukwekkend! De combinatie peren/noten spreekt mij erg aan. Hoe dik is het hout? Heb je toevallig ook foto's gemaakt van het bouwproces??

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brambomb
    Ik dacht alleen altijd dat een intarsia ingelegd was in een groter oppervlakte en daarna helemaal glad geschuurd. Of heb ik dat verkeerd geleerd?
    Bij intarsia wordt soms hout van verschillende diktes gebruikt om een dieptewerking te krijgen. Bij marquetterie worden de diverse vormen hout na het inlijmen glad geschuurd met het omliggende hout.

Maar hoe je het ook wil noemen, het ziet er mooi uit. M'n complimenten.

Hey dat is leuk, mooie kleurcombinatie ook. Hoe groot is het eigenlijk, ik kan het moeilijk afleiden aan de achtergrond.

De afmetingen zijn ca. 30 x 30 cm. Voor de basis heb ik een dikte van 20 mm gebruikt. Enkele delen zijn 4 mm dikker en enkele 4 mm dunner. En toen heel veel schuren.
    Helaas heb ik geen foto's gemaakt van het bouwproces. Dat vergeet ik compleet. De volgende keer zal er aan denken.
    Inmiddels nog een paar dolfijntjes in elkaar geflanst. Dit keer Bubinga en Esdoorn gebruikt.

Attached files

zozo jij hebt de smaak al goed te pakken zie ik , fijn gereedschap he zo'n figuurzaag

groetjes
    ruben

ziet er echt heel mooi uit 8-)

op naar de volgende

Heb er met be -en verwondering naar zitten kijken. Fascinerend hoe je dit gemaakt hebt. Is het naar een voorbeeld of zelf bedacht? Dit inspireert om zelf ook iets mee te doen. Zo kun je ook mooie non-figuratieve meetkundige figuren maken als deksel op een doosje of zo. Echt prachtig, dank je Volkerink.

jaap

Forum Rechten