Lie Nielsen Blokschaafje

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
:D Joepie, ik ben dan eindelijk mijn eerste LN schaafje besteld. Volgens mij heb ik er zeker 1 1/2 jaar over nagedacht en deze week heb ik besloten dat ik graag zo'n donders mooi stukje gereedschap wil hebben. Even naar de site van Baptist gegaan om een bestelling te maken. Oeiii, ik heb mijzelf weer enorm moeten bedwingen want je ziet zoveel mooie dingen dat mijn vinger bijna automatisch allerlei dingen wilde aanklikken, hahaha.

Ik hoop dat het schaafje snel naar Zwolle komt. Er is plek gemaakt in de woonkamer..........wat zeg je...... "Rick, je hebt toch een werkplaats??? " .........klopt.....maar dit is zo mooi daar wil ik de hele dag naar kunnen kijken.

Het idee kwam van een gewaarderd forumlid in Apeldoorn. Daar staat de LN verzameling in de woonkamer en groot gelijk heb je!!

Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover......
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
You lucky bastard, al heeft het niets met geluk te maken :). Persoonlijk zou ik hem gewoon in de werkplaats zetten, helemaal gek gebruiken en voortaan slapen in de werkplaats.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Vladimir : het is een 102

@seek : de houthandel loopt inderdaad erg goed. goed hout voor weinig geld, daar hebben blijkbaar veel mensen belangstelling voor. Het hout kan zelfs op maat naar iemand toekomen. Geen schaafbank? Dan doe ik dan hier toch even. Tot op heden is het nog steeds leuk en blijf ik dat nog gewoon door doen.

@ironmike : ja, gaaf he!! Ik zal straks eens kijken of ik een matrasje kwijt kan op de werkbank :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Vandaag is het pakketje aangekomen. Goed bezig mensen van Baptist!!! Een ander bevriend forumlid was bij mij thuis en wilde weggaan toen de DHL bus stopte. En ja hoor een pakket voor huis nr 45. Op straat de doos losgescheurd op zoek naar mijn nieuwe aanwinst.

Oooohh, wat is dit een mooi schaafje!!! Morgen zal ik eens foto's maken. Voorlopig staat de schaaf in de kamer en kan ik er vaak naar kijken. Hahaha, ik moet lachen om mijzelf.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Rick, waar ben je aan begonnen? Dit kan wel eens een hele dure aankoop blijken. LN is een zwaardere verslaving dan Festool kan ik je uit ervaring vertellen.
Wel goed behandelen tegen roest, dat ductile zou dan onbreekbaar moeten zijn, maar roesten wil het wel!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.