losse kop gezocht

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik zoek nog een losse kop van een draaibank, met een konus 3 (of groter). Houtdraaiers die ik ken in Duitsland claimen altijd dat ze van alles vinden op de Schrotplatz, maar mijn lokale sloop is meer een handelaar in gebruikte H-profielen of betongaas.

Kent iemand een sloop in het midden van Nederland met een voorraad oude machines, liefst draaibanken? Of bestaat zoiets niet in Nederland?

De losse kop heb ik nodig voor mijn nieuwe draaibank met draaibare kop - centerhoogte 43 cm, maar ik verwacht niet dat ik die centerhoogte ga vinden, en als die van een metaaldraaibank bestaat, dan wordt het te zwaar, dus ik zou liever een lagere ophogen.
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ik weet dat het topic al een maand of vier oud is, maar ik zou dit proberen bij Drost Used Machinery in Elst Utrecht of Overmars in Warder Noord Holland.

@lex
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Het onderwerp is inderdaad al oud, maar ik zoek nog steeds. Het kopdraaibankproject staat even stil, omdat bleek dat de constructie met een stalen bed op azobe balken met M20 draadeinden verbonden toch niet zo heel stabiel was, en bovendien bleek dat voor het aandraaien van de moeten de hele kop er af moest. Dat was even slikken.

A.s. donderdag hoop ik een lasser op bezoek te krijgen en dan gaan we eens kijken of ik een nieuw bed kan lassen, wat een stabielere oplossing moet bieden. Jammer dat het dan geen gietijzer maar normaal staal wordt, maar ja.

Bedankt voor de tip!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.