Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: onderleggers

onderleggers

hey ,

ik mocht voor iemand onderleggers maken voor de potten en pannen .
    dit zijn ze geworden , voor een pannetje groot of klein zijn deze onderleggers reuze fijn :lol:

ik heb eerst uit een gewoon vierkantig plankje met een figuurzaagje de vorm uitgezaagd en dan afgerond met de bovenfrees .

even ook snel een tafeltje "gemaakt" om men bovenfrees in te kunnen leggen.

groetjes
    ruben

Re: onderleggers

Wat een handig idee met precies die vormen zo! Compact als je wilt en groot als je het nodig hebt. Heb je die vorm zelf bedacht?

Arthur

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Erg leuk bedacht!! Wat voor een hout heb je hiervoor genomen??

@ ArtHarg , heb deze bedacht toen ik ongeveer een half jaar geleden men nieuw figuurzaagje was aan het uitproberen .
    toen heb ik er 2 gemaakt voor hier thuis in eik en 1 van de 2 helften in de beits gezet . dank je

@ rickkoorman , dank je . deze onderleggers zijn gemaakt uit ayous , anders kreeg men figuurzaagje het lastig bij deze houtdikte .

groetjes
    ruben

ziet er mooi en handig uit 8-)

en krijgen ze nog een afwerking of blijven ze neutraal ?

Goed bedacht.
    Ga er ook een paar maken twee kleuren lijkt me wel wat. Maak ik weer een goede beurt thuis.

@ vladimir , deze zijn voor een vriend zijn moeder , ze had gezegd dat ik er niets van afwerkingslaag moest opzetten omdat ze ze zelf wou versieren.
    ik veronderstel dat ze ze gaat beschilderen of dergelijke .

@ Wim Kluck , zo recht mogelijk proberen te zagen want anders schuiven ze niet zo makkelijk open
    succes

groetjes
    ruben

Heel erg leuk bedacht en een mooie oefening om recht te leren zagen .

jaap

@monkyfreek: voor een pannetje groot of klein zijn deze onderleggers reuze fijn :lol:

Het rijmt en ze passen ook nog eens in elkaar. wat wil je nog meer!!!
    gr albert

Forum Rechten