Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Prijsverschil dollars en euro's of USA en Nederland

Heeft iemand een idee waarom gereedschap in Amerika zo veel goedkoper is als in Nederland?
    Een Festool TS55 zaag met systainer en geleiderails kost in Nederland 449 euro ex BTW. In de USA kost deze zaag 440 USD, dat is 282,52 euro!! Beide prijzen van de Festool site.
    Een setje Makita Li-ion 18 V boormachines, een gewone en een impactdriver met 2 accu's en een lader, kost op hier ruim 500 euro ex BTW. In de USA koop je zo'n setje voor 239 dollar, dat is een dikke 150 euro!! Daar koop je hier net 1 accu voor. Ra,ra,ra hoe kan dat en is het interessant om het zelf, of met een hele groep uit de USA te importeren. Een transformator om van 220V naar 110V kost maar iets van 30 euro, dus dat mag het probleem niet zijn. Wie weet hier meer van, of wie heeft wel eens wat uit de USA geimporteerd??

Re: Prijsverschil dollars en euro's of USA en Nederland

Prijsverschil is inderdaad groot maar bij import uit de US komen er in Nederland invoerrechten bij
    die erbij opgeteld plus verzendkosten maken dat het verschil weer teniet wordt gedaan.
    Of je moet geluk hebben dat je het pakje krijgt zonder invoerrechten, gebeurt wel maar niet vaak.
    Je kunt de verkopende partij vragen om the total value lager op te geven, gekocht voor zeg maar $300 en op de bon voor $150.
    Nadeel hiervan kan zijn dat de douane je niet gelooft en je een bewijs van betaling moet overleggen.
    Kortom je kunt geluk hebben en een koopje of pech en dan maakt het niet veel meer in prijs,
    en de garantie is bij de dealer op de hoek geen probleem terwijl ze bij grijze import moeilijk kunnen doen.
    Mvg Leo.

Ik heb er de laatste tijd ook naar zitten kijken en het prijsverschil is echt enorm. Zocht eigenlijk een nieuwe sterke accuboor/schroever en had bijna de gok gewaagd om een Makita uit de USA te halen. Kwam echter dinsdag bij mijn vaste gereedschapboer en die had een hele pallet (raakte aardig leeg) blauwe Bosch 14,4 staan voor 179 euro ex. Is was er direct uit en heb nog geen moment spijt, super sterk ding en de degelijkheid straalt er van af. Mooi voor het zware werk naast de C12.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik volg al enige tijd het Amerikaanse Festool Owners Group (FOG) forum. Daar komt dit onderwerp ook zo nu en dan ter sprake. Als Festool enige kans wil maken op de Amerikaanse/Canadese markt, dan zal het ook op prijs moeten concureren met thuismarkt. Met de ongunstige dollar/euro verhouding wordt dat dan nog moeilijker. Je kan mooi online de prijzen vergelijken op de verschillende Festool sites en dan zit er inderdaad niet veel verschil tussen de euro-prijzen onderling. In Engeland betaal je relatief gezien iets meer, maar in the USA en Canada behoorlijk minder. Het lijkt erop dat we in Europa de Amerikanen aan het subsidieëren zijn, een soort omgekeerde Marshall-hulp dus. Bestellen van electrisch gereedschap kan door de andere frequentie en/of spanning een probleem zijn. En volgens mij mogen Festool dealers ook niet over de grens exporteren. Dan zou je via een particulier iets moeten regelen. Onder de € 45,00 (ca. $ 60.00) ben je volgens mij vrijgesteld van invoerrechten.
    Behalve dat de prijzen er laag zijn, zie ik op Amerikaanse sites ook regelmatig hand- en electrisch gereedschap, die ik hier nog nooit ben tegen gekomen, maar waar zeker een markt voor zou zijn.

Ik informeerde een keer in een verwegland naar een Makita freesmachine, een nieuwe met twee grepen en half inch aansluiting. Na navraag bij verschillende verkoopadressen en overal flink afdingen kwam ik uiteindelijk steeds weer op dezelfde prijs uit - 16 euro -
    Als je naar Amerika kijkt zie ik dat er al 80 winkels in Amerika verspreid liggen van dezelfde eigenaar waar wij allemaal likkebaardend rond zouden lopen, houtliefhebbers zoals wij zijn. Hier in Nederland weet ik er momenteel maar 1 die daar op lijkt. Wat denk je van het inkoopgebeuren als je voor 80 winkels bij Festool gaat shoppen? En dan hebben we het nog niet eens over 1 van de grootste productielanden waar bijna idereen Chinees spreekt. Ik zelf ben echt al heel erg blij dat we nu eindelijk in Nederland een adres hebben om te kopen. Dat was 25 jaar geleden wel anders. Laten we nu vooral veel in Amerika gaan bestellen, met een beetje pech is het over een tijdje dan niet alleen een kwestie van kunnen maar weer van moeten.

Bij ons uit het dorp heeft iemand zo'n makita set meegenomen uit de USA. Echt geen geld voor zo'n grote tas met gereedschap. Toch voelt het anderes aan dat de Makita's bij onze lokale gereedschapboer/ijzerwarenvakhandel. En wat mij ook opviel, op zijn setje staat Made in China en die bij onze gereedschapboer staat made in Japan. Het lijkt me raar dat Makita 2 kwaliteiten zou hebben, maar als je naar het prijsverschil kijkt, moet het haast zo wel zijn.

Die Makita waar ik het over had, daar stond ook op ; Made in China, en dat was op dat moment niet eens het land waar ik hem voor 16 euro zag liggen.

Maar dat is niet vreemd hoor. zie onderstaande link:
    http://www.made-in-china.com/showroo...cts/index.html

Lijst met producten van een onafhankelijke Chinese machinefabriek, en moet je kijke hoeveel machines erbij staan die gewoon gekocht worden door gerennomeerde merken zoals: Bosch, Dewalt, Hitachi en Makita. Dan is het prijsverschil niet vreemd hoor.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Dat prijsverschil was me ook al opgevallen, en die Amerikanen maar klagen dat Festool zo duur is :roll:

Dat prijsverschil zal wel deels te maken hebben met de lage dollar, maar vooral met het verschil in netspanning. In amerika gebruiken ze geloof ik 110V toestellen. Stel dat je een bovenfrees in amerika koopt, een toestel dat bv 1500W verbruikt. Een transformator van 110 naar 220/230V voor een toestel van bv 50W kost niet veel, maar wanneer je een toestel van bv 1500W en 110V wil aansluiten op een 220/230V net, dan kost je transformator al gemakkelijk 150 à 200 euro. Plus daarbij invoerkosten/taksen en BTW ...

Forum Rechten