geen melding bij nieuwe reacties

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Zijn er meer mensen die geen melding per mail krijgen bij een nieuwe reactie op een onderwerp waarop ze gereageerd hebben. Normaliter ben je automatisch geabonneerd op een onderwerp waarop je reageert. Als ik dit controleer staat er onderaan het onderwerp inderdaad dat ik hierop geabonneerd ben. Ga ik echter kijken in mijn gebruikersprofiel bij abonnementenbeheer dan staat er een lijst van onderwerpen waar ik op ooit gereageerd heb, maar boven deze lijst staat dat ik geen abonnementen heb ?

Ed
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
't Is een beetje verwarrend: onderaan de pagina staan geen statussen maar akties. Waar onderaan de pagina staat "Abonneer op dit onderwerp" met een vinkje ervoor kan je dus aangeven dat je reacties wilt krijgen. Het geeft niet aan dat je reacties krijgt.

Staat bij jou in Gebruikerspaneel->Foruminstellingen->Wijzig berichtstandaarden de instelling 'Waarschuw mij bij antwoorden' op 'Ja'? Dat is namelijk de instelling waarmee je aangeeft dat je die email-melding krijgt. Die zou bij de update op 'Nee' gesprongen kunnen zijn.

Arthur
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Hallo Arthur,

"Waarschuw mij bij antwoorden" staat bij mij op ja. Onderaan alle berichten die ik gemaakt heb of waar ik op heb gereageerd staat als aktie "geen abonnement meer op dit onderwerp". Dit betekent dus dat ik wel een abonnement zou hebben. Bijgevoegd een printscreen van mijn abonnementenbeheerpagina. Hier staat bovenaan vermeld dat ik echter geen forumabonnementen zou hebben ??????
Mijn email programma is ook niet de boosdoener (spamfilter), want op de server van mijn provider komt ook niets binnen. Het heeft bovendien wel enkele keren gewerkt op het nieuwe forum, soms ook wel eens met enkele dagen vertraging.

Ed

[album]76[/album]
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ik krijg ook geen mails meer. Er is iets veranderd in de instellingen denk ik. Ik klik duidelijk op "Abonneer op dit onderwerp" of ''Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" en toch krijg ik geen mails. Erg vervelend is het niet, ik ga gewoon naar "nieuwe berichten" en zie het forum op die manier. Als ik tijd/zin heb zal ik eens in de instellingen duiken..
 

WR1944

Oud hout
Re: geen melding bij nieuwe reacties ## OPGELOST ##

Zo te zien zijn de problemen met het melden van reacties op onderwerpen opgelost. Gisteren werd ik gebombardeerd met de opgespaarde reacties. Eerst dacht ik dat er een spammer of hacker bezig was geweest maar het bleek allemaal volledig correct te zijn.
Bedankt voor het oplossen. Als je een onderwerp plaatst is het leuk om te weten dat er op gereageerd is.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Bij mij is het probleem er helaas nog steeds.
Ik heb het gevoel dat ik tegenwoordig heel wat mis op het forum.
Ik heb alle instellingen nageplozen, uit-en weer ingelogd, forumcookies gewist, abonnementen gedeactiveerd en weer geactiveerd...........helaas. Wellicht kunnen de IT'ers er chocola van maken.
Ik weet niet of Houthasses inmiddels weer "online" is.

Ed
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
We zijn al een tijdje aan het zoeken, het onderwerp heeft heus onze aandacht. We hebben nu wat aan de mailinstallingen verandert en ben nu benieuwd of dat ook een positief effect heeft.

jaap
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
*Update* Hey is er iets veranderd? Ik krijg nu wel netjes mails van de topics waar ik me op ingeschreven heb. :)

Borre, werkt het bij jou nu ook?
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Helaas nog niet. Gezien de weinige reacties op dit topic lijkt het erop dat ik nu nog de enige ben met dit probleem. Maar als het bij jouw weer werkt zal het bij mij ook wel weer goed komen.

Ed
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik het zelfde probleem heb pb's (persoonlijke/privé berichtjes). De laatste tijd diverse keren (berichtje of 8) op die manier contact gehad met verschillende mensen en maar een stuk of 2 á 3 meldingen daarvan gehad via de email.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@joris, heb het hier ook. Krijg veel mail van het forum ivm aanmeldingen etc van verschillende mailadressen. Sommige doen het goed en andere haperen enorm. Kan nog geen oorzaak vinden, wordt vervolgd.

jaap
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Voor wat het waard is: op Macintouch is nu een hele discussie gaande over 'censuur' door Apple bij de .Mac maildienst. Zelfde verschijnsel: sommige mail verdwijnt spoorloos, andere komt gewoon aan. Voor mij heeft het de kenmerken van een op hol geslagen spamfilter. Dat kan hier ook aan de hand zijn. Er zijn namelijk spamfilters die aangeboden worden als dienst over het Net. Als één van die op hol slaat heeft alle mailafhandeling die dat filter gebruikt daar last van. Je kan controleren of dat hier ook het geval is door op de mailserver een verdwenen bericht op te sporen in de logs en te kijken waarom het bericht is weggegooid.

Als het inderdaad een van de 'service'-spamfilters is dan heeft het Internet wel een probleem...

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.