Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

kromgetrokken voordeur

Beste forumleden,

Hebben jullie een oplossing voor de krom getrokken voordeur? Hij is van grenen. Aan de scharnierkant is hij recht, maar aan de andere kant zit aan de onder- en de bovenkant ruim een cm speling. Als de wind er op staat wordt dat nog wat meer. Tocht in huis dus, waar vooral mijn vrouw zich aan stoort :cry: !
    Ik zit zelf te denken aan een schroefdraadeind van twee meter waarmee ik de deur terug kan dwingen. Ik zou die gedeeltelijk in kunnen frezen en vervolgens afwerken aan de binnenkant van de deur. Iemand ervaring?

Groeten,Henri

Re: kromgetrokken voordeur

Op mijn werk vroeger ook veel mee te maken gehad. Als er bij ons deuren terug kwamen die krom zijn getroken werd de kromme stijl direct vervangen. Een paar cetimer van het profiel weg los zagen en een recht stijl er tegen lijmen met deuvels. We hebben dit ook geprobeerd met staal, koker profielen en draad stangen maar niets wint tegen de krachten van het hout eenmaal krom blijft dit terug naar de originele kromming terug trekken.
    Het enige probleem is dat je natuur wel de deur weer moet kunnen afwerken.

Beste Robin, Duidelijk! Dit lijkt me een haalbare methode . Dank je wel!

heb je de binnen en buitenkant wel evenveel lagen verf gegeven? als dat niet zo is kan de duer ook krom gaan trekken

groeten bas

Forum Rechten