Louro Faia/Walnoot kistje

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hallo Forummers,

Op mijn houtzolder had ik nog een partij louro faia liggen. Hiervoor heb ik 2 stukken gebruikt voor het maken van mijn nieuwe kistje. De zijkanten worden gemaakt van Louro Faia(=lacewood) , bodem wordt triplex met fluweel, lade wordt walnoot evenals de bovenkant.

Afgelopen 3 dagen heb ik hier en daar wat tijd gehad om eraan te werken. Het doosje zit nu in elkaar en moet nog 1 x geschuurd worden en is dan klaar voor de afwerklaag. Hiervoor heb ik wat advies gevraagd met een zeer gewaardeerd forumlid. Later hierover meer.

Morgen zal ik wat foto's plaatsen.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Hoi Rick,

klinkt goed, ben benieuwd naar de foto's.
Door de aanstekelijke topics van je, net zelf ook maar aan een kistje begonnen. Zebrano, bodem triplex met mahonie fineer en een essen (ja van je balkjes..) dekseltje. Zal tzt ook een foto posten.


gr Arnout
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Goed, dit was weer een enorm leuk project met wat nieuwe elementen erin.

[album]72[/album]

[album]71[/album]

[album]70[/album]

[album]69[/album]


Gebruikte houtsoorten : louro faia , walnoot , esdoorn fineer en berketriplex
Afwerking : DanishOil
Afmeting : 16*26*8cm

Het kistje is redelijk gelukt, de vakverdeling had beter gekund dus dit wordt een punt van aandacht voor de volgende. Alle opbrengsten gaan weer naar het goede doel.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.222
531
Eanske
ingoogni.nl
rickkoorman zei:
Goed, dit was weer een enorm leuk project met wat nieuwe elementen erin.
Het kistje is redelijk gelukt, de vakverdeling had beter gekund dus dit wordt een punt van aandacht voor de volgende. Alle opbrengsten gaan weer naar het goede doel.

Mooi zoals je het patroon van het "inzetbakje" in de onderste vakverdeling laat terug komen, die gelijkvormigheid geeft het een grotere esthetische waarde. Het kleuren schema kan me niet zo bekoren, oranje met bruin (associeer ik altijd met de jaren 70), zal wel aan de foto liggen ;)


i.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, schitterend gemaakt, ondanks dat het altijd beter kan.
En waar een tuinbank al niet goed voor is, kun je best leuke fototjes op maken.
Groetjes, Ad
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
Ik kon hem niet zo snel vinden dus hierbij. Rick of anderen hoe maken jullie stof in een kistje/ bakje vast met lijm of andere dingen
verder is het kistje mooi hoor rick
bedankt voor reactie
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@ Wander : dit kistje heeft plak fluweel. Dat is fluweel met een zelfklevende achterkant. In andere kistjes heb ik stof aan karton gelijmd en dit kan in het kistje geplakt.


Het louro faia kistje krijg eind deze week een nieuwe eigenaar, hij vond het kistje blijkbaar dusdanig mooi dat hij het wilde kopen!! Dat is weer een leuke bijdrage voor het goede doel! :D
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
origineel bedacht en zeer mooi uitgevoerd .
vooral het inlegvakje met de gebogen esdoorn fineer heb je knap gemaakt.
ook prachtig hout dat lacewood .


groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.