Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Louro Faia/Walnoot kistje

Hallo Forummers,

Op mijn houtzolder had ik nog een partij louro faia liggen. Hiervoor heb ik 2 stukken gebruikt voor het maken van mijn nieuwe kistje. De zijkanten worden gemaakt van Louro Faia(=lacewood) , bodem wordt triplex met fluweel, lade wordt walnoot evenals de bovenkant.

Afgelopen 3 dagen heb ik hier en daar wat tijd gehad om eraan te werken. Het doosje zit nu in elkaar en moet nog 1 x geschuurd worden en is dan klaar voor de afwerklaag. Hiervoor heb ik wat advies gevraagd met een zeer gewaardeerd forumlid. Later hierover meer.

Morgen zal ik wat foto's plaatsen.

Re: Louro Faia/Walnoot kistje

Hoi Rick,

klinkt goed, ben benieuwd naar de foto's.
    Door de aanstekelijke topics van je, net zelf ook maar aan een kistje begonnen. Zebrano, bodem triplex met mahonie fineer en een essen (ja van je balkjes..) dekseltje. Zal tzt ook een foto posten.

gr Arnout

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Arnout: ben zeer benieuwd!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Goed, dit was weer een enorm leuk project met wat nieuwe elementen erin.

[album]72[/album]

[album]71[/album]

[album]70[/album]

[album]69[/album]

Gebruikte houtsoorten : louro faia , walnoot , esdoorn fineer en berketriplex
    Afwerking : DanishOil
    Afmeting : 16*26*8cm

Het kistje is redelijk gelukt, de vakverdeling had beter gekund dus dit wordt een punt van aandacht voor de volgende. Alle opbrengsten gaan weer naar het goede doel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Goed, dit was weer een enorm leuk project met wat nieuwe elementen erin.
    Het kistje is redelijk gelukt, de vakverdeling had beter gekund dus dit wordt een punt van aandacht voor de volgende. Alle opbrengsten gaan weer naar het goede doel.
    Mooi zoals je het patroon van het "inzetbakje" in de onderste vakverdeling laat terug komen, die gelijkvormigheid geeft het een grotere esthetische waarde. Het kleuren schema kan me niet zo bekoren, oranje met bruin (associeer ik altijd met de jaren 70), zal wel aan de foto liggen

i.

Rick, schitterend gemaakt, ondanks dat het altijd beter kan.
    En waar een tuinbank al niet goed voor is, kun je best leuke fototjes op maken.
    Groetjes, Ad

Ik kon hem niet zo snel vinden dus hierbij. Rick of anderen hoe maken jullie stof in een kistje/ bakje vast met lijm of andere dingen
    verder is het kistje mooi hoor rick
    bedankt voor reactie

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@ Wander : dit kistje heeft plak fluweel. Dat is fluweel met een zelfklevende achterkant. In andere kistjes heb ik stof aan karton gelijmd en dit kan in het kistje geplakt.

Het louro faia kistje krijg eind deze week een nieuwe eigenaar, hij vond het kistje blijkbaar dusdanig mooi dat hij het wilde kopen!! Dat is weer een leuke bijdrage voor het goede doel!

origineel bedacht en zeer mooi uitgevoerd .
    vooral het inlegvakje met de gebogen esdoorn fineer heb je knap gemaakt.
    ook prachtig hout dat lacewood .

groetjes
    ruben

wat een mooi houtsoort eigenlijk, en ook een mooi kistje. fijn dat het al snel een nieuwe eigenaar heeft.

Forum Rechten