kleine werkplaats

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Omdat mijn werkplaats niet al te groot is maar met wel veel zooi er in (en gereedschap :D ) had ik dus de vraag hoe doen jullie het met een kleine werkplaats?
Ik heb nu de afkortzaag al op een karetje staan die ik naar buiten rol om te zagen en de circelzaag en van dikte bank komen straks ook op een kar waar alles in komt voor die machine zodat dat niet over al rond dwaalt .
Verder ben ik ook met een gereedschaps kast bezig voor boven mijn werkbank maar dan hou ik nog steeds heel veel zooi over, maar waar laat ik dat dan.
Dus hoe doen jullie dat of zouden jullie dat doen, met dunne kasten tegen de muur aan of toch meer lade kasten ergens onder de werkbank ofzo?

Dus als je mooie voorbeelden hebben of goede ideen dan hoor ik het graag ;)
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wat mijn allergrootste ruimte winner was/is, is de vliering die ik gemaakt heb, die beslaat 3/4 van mn werkruimte. Je plafond komt wel wat naar beneden, maar dat moet je dan maar voor lief nemen. Aan de kant van de openslaande deuren open zodat groot materiaal er met gemak op geschoven kan worden en voor lange stukken heb ik daar dus ook nog de ruimte om ze rechtop te zetten.
Verder had ik een aantal garderobe kasten geregeld, welke in de diepte gehalveerd zijn. Zo nemen ze niet zo veel vloer oppervalk in beslag, maar kan je toch een hoop kwijt. Daarnaast boven de 2 werkbanken zijn gereedschap borden en keukenkastjes gekomen, voor het opbergen van nog meer zooi. :p
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Vladimir,

Ben bijzonder fan van je kastjes met "alles" weet je altijd waar je moet zoeken als je wat kwijt bent :)
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Zo die zolder staat goed vol Vladimir!
Ik heb zelf ook niet zo veel plaats,mijn grootste sta in de weg is een kity combi machine.Staat wel op een verrijdbaar onderstel, maar neemt gewoon veel ruimte in beslag. Ben aan het denken om die te vekopen en dan een mini vlakvandiktebankje aan te schaffen. Heb ook nog een kleine bosch zaagtafel en aangezien ik de kity alleen gebruik voor het grove werk en het liefst met handgereedschap bezig ben zal ik hem niet zo heel erg gaan missen.
Maar ik ben niet zo goed in afscheid nemen van mijn speelgoed,heb ook nog een achttal gitaren staan waarvan ik er maar 3 gebruik en de rest heb ik al jaren niet meer aangeraakt :oops:
 

vladimir

Actieve deelnemer
21 apr 2011
101
0
33
goringem
coko : heb ik ook last van ik kan ook niets weg doen (wie de meeste speeltjes heeft wint) :D

janvandijk : dat is mijn variant op het `rommel bakje` :D
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Ja ik heb nu eigenlijk zon oude keet van de bouw, zon houten nog en de ene helft is sauna en de andere helft is voor mij, het is dan ook niet zo hoog ik heb tussen de balklaag nu dus ook al mijn hout zitten maar verder kan er boven niet veel zitten, de radio zit daar ook al en de boxen hangen ook ergens tege nhet plafond en dan loopt er ook nog de afzuiging dus daar kan ik eik niet veel meer ruimte pakken.
Ik zal als ik tijd heb wel eens een foto hier neer zetten ;)
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Aha, de oplossing is simpel voor jou. Die sauna is nergens voor nodig, dus daar zit nog een hoop ruimtewinst :D

Zelf heb ik een garage waar alles tegen 1 zijwand kan rollen als de auto er eens in moet voor een reparatie of zo. Dan heb ik ook een klein tuinhuisje waar mijn handgereedschap is. Daar staat een stevige werkbank, nog een werkbankje voor het vieze slijpwerk, een kast en voor de rest hang ik zoveel mogelijk op aan de muur. Het is allemaal behelpen, maar toch goed te doen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ook ik heb een compacte werkplaats. Het is een kwestie van goed blijven opruimen en soms een stukje inpikken wanneer er niemand kijkt. Zo staat er nu een hele partij hout voor de deur van mijn werkplaats. Zo bouw ik langzaam de hele zolder vol.

Voor de mensen die wel eens bij mij geweest zijn weten dat ik ben gezegend met een begripvolle vrouw. Dat scheelt een heleboel wanneer iemand niet aan je hoofd loopt te zeuren over 1/4 kuub balken in de gang, :D :D :D

Gereedschap wat ik lange tijd niet gebruikt heb dat kan A. weg of B. in een doos naar de vliering
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.