Woodworker van de maand!

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
We hebben deze nominatie niet, maar als we hem zouden hebben ging hij, wat mij betreft, naar onze Rick.
Tomeloze energie, heel veel werkstukken (vraag me wel eens af wat we allemaal met dat gereedschap doen :mrgreen: ) en dan ook nog voor een goed doel verkopen. Dat verhaal van het buurmeisje met het paneeltje en de Kika donatie is typerend Rick! Hij doet het en hij trekt het aan.
Dan ook van mij, ik denk namens alle forumleden, een hartelijk dank voor het werk achter de schermen voor het forum.
De nieuwe rubrieken die we hebben gekregen na de update, noodzaakte om de bestaande rubrieken te doorlopen en een deel over te zetten naar de nieuwe rubrieken.
Dus Woodworker van de maand, onze hartelijke dank!!

jaap

Ps. hieronder op de foto staat hij, uitprinten en inlijsten!
[album]58[/album]
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Jaap, niet dat je perse zo'n rubriek zou moeten hebben, maar Rick zou daar zeker voor in aanmerking komen.
Rick is niet alleen op het forum een fantastisch fijne kerel, ik heb dan ook niet voor niets een vriendschappelijke band met Rick.
Ad
 
A

Athanor

Guest
Ja! Bravo voor Rick!!!

Altijd aanwezig, stimulerend en met een vrolijke noot! Zeer waardevol forumlid!


Fons
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Woodworker van de maand, wat mij betreft van het JAAR. Als je zijn 1780 :lol: :lol: posten leest dan sta je er versteld van dat iemand zoveel creativiteit ten toon kan spreiden zonder dat het gaat vervelen. Altijd bezig met nieuwe ideeën, steekt daar waar nodig de helpen de hand toe en is altijd POSITIEF in zijn commentaar.Ook is het een zeer aangename gastheer die je het gevoel geeft hem al jaren te kennen. Wat mij betreft een waar parel op het forum.

Rick proficiat.

HG Hugo
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ja Rick (gefeliciteerd met je positieve inbreng en watervallen van creativiteit) steekt er natuurlijk met kop en schouders bovenuit met 1800 reacties. Daarna wordt het echter stil. Misschien kunnen we in deze lege periode (hoe komen we die tijd door??? :( :( ) criteria met elkaar bedenken op grond waarvan het predikaat gegeven kan worden.
Er zijn al een aantal opgesomd en er zijn natuurlijk meer:
Hij/zij:
* moet stofvrij zijn - mag geen houtworm hebben - mag niet meer werken - is FSC proof en van onbespoten gedrag - moet recht van draad zijn - moet gemakkelijk te bewerken en af te werken zijn - mag geen slaap vertonen - moet wratten direct afstaan aan houtdraaiers - moet alcohol en zuurbestendig zijn - mag niet schaars zijn en voor iedereen (om)koopbaar - heeft bij voorkeur reeds zwaluwstaarten of pen en gat - moet in contact met forummers hufterbestendig zijn - moet zich gewillig laten oplatten - O, iemand aan de deur............Rick zeker met de wisseltrofee............. :idea: :idea: :lol: :lol:
Zo word ik het wel.........misschien..........denk ik..............niet. Of toch: kantinebaas! dat is het!.
vr.gr. Jan Pranger.
 

WR1944

Oud hout
De bijdragen van Rick vallen op door de vriendelijke toon en warme belangstelling in de medeforummers. Ook komt hij met verrassende werkstukken die ook nog eens vakkundig worden afgewerkt. Mijn belangstelling is meer praktisch gericht en veel van de artistieke waarde ontgaat me daardoor. Waarschijnlijk een deformatie door 35 jaar in de toegepaste techniek werkzaam te zijn geweest. Maar woodworker of the month verdiend hij zeker en niet alleen voor deze maand.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Fijne forummers,

Normaal ben ik altijd redelijk snel met reageren om een topic. Dit keer was het wat lastig aangezien het over mijn persoon ging. Alle reactie's zijn werkelijk hardverwarmend en doen mij enorm goed. Het forum is voor mij een fantastische aanvulling op mijn hobby. Internet maakt de wereld zo heerlijk klein. Hierdoor heb ik een heleboel mensen ontmoet die ik anders niet ontmoet zou hebben. De lijst is te lang om op te noemen. Ik heb het voornemen om zoveel mogelijk mensen in levende lijve te ontmoeten, het forum is natuurlijk mooi maar niets kan het menselijke contact vervangen.

Mijn goede doelen aktie loopt hardstikke goed. Er stonden een aantal kratten met projecten op onze zolder. Ik heb nog maar 1 kratje over, hahaha. Ik blijf gewoon de dingen maken die ik graag zelf wil maken. Wanneer ik met tegenzijn bepaalde projecten zal gaan doen dan gaat dat ten koste van mijn plezier en dat is de bedoeling niet. Met grote regelmaat krijg ik aanvragen of ik allerlei dingen wil maken. Helaas doe ik dat niet en verwijs ik de mensen door naar iemand die dat wel wil/kan.

Mocht iemand in de buurt van zwolle zijn dan is hij/zij van harte welkom om eens langs te komen. koffie staat altijd klaar en wanneer je rond etenstijd komt dan kan je gelijk een hapje mee eten :D :D

Nogmaal bedankt voor alle reactie's en dan gaan we nu nadenken over een andere woodworker van de maand!!
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Zowieso vind ik woodworker van de maand een leuk idee!
Een topic waar even iemand de lucht in word gepresen omdat hij/zij iets enorms moois maakt voor zijn leeftijd , vakmanschap, of wat voor redenen dan ook?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hahaha......Straks krijg ik een "Marco Borsato"syndroom.......HELP!!!!!!!

Soms zit ik wel eens na te denken over de liefde die wij allen delen : Hout. Het is toch machtig mooi dat er zoveel gelijkgezinden zijn met allermaal dezelfde interesse. Door woodworking.nl heb ik nieuwe mensen ontmoet en daar zijn weer vriendschappen uitgegroeid. Het idee dat ik nog vele jaren van deze mooi hobby kan genieten maakt me dan ook erg blij. Ik weet zeker dat mijn "hout"vrienden groep zal blijven groeien. Afgelopen Zaterdag weer kennis gemaakt met 2 erg vriendelijke houtwormen uit Hoorn.

Helaas ben ik minder mobiel dan ik zou willen anders was ik al bij een heleboel mensen op bezoek geweest maar wat in het vat zit verzuurt niet!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik heb nog eens zitten denken over de Woodworker van de Maand. Vele van jullie heb ik al wel ontmoet maar iemand die ik nog niet ontmoet heb maar wel enorm bewonder is Schummie. Volgens mij hebben we nu al ruim 2 jaar regelmatig contact over hout,houtbewerken maar door de tijd heen gaat het ook over andere zaken des levens! !

Goede vriend, ik nomineer jou als woodworker van de maand.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik wil tuoh wel voordragen. Onze zuiderburen zijn zeker niet onder vertegenwoordigd maar 1 steekt er naar mijn mening met kop en schouders boven uit. Het is altijd een plezier om zijn berichtjes te lezen. Kort,bondig en vaak vergezeld van een paar goede foto''s die het onderwerp kracht toevoegen. Of het nu gaat om een trap maken, een plankje stomen. Of gewoon een antwoord op een vraag. Ik sta er van versteld hoe hij met simpele maar vooral praktische oplossingen komt.

Wat mij betreft """" Woodworker van de maand""""

;) Kan jij de wisselbeker al missen Rick?? :D
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Hierbij heeft tuoh ook mijn stem als waardige opvolger van de vorige wwvdm. Inderdaad altijd heel duidelijk en volledig in zijn antwoorden en topics. En het correcte taalgebruik, daar kunnen wij Hollanders nog wat van leren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.