Nieuw

tradibon

Actieve deelnemer
3 nov 2010
42
0
www.tradibon.webklik.nl
Beste medehoutbewerkers, ik wil me (eindelijk) maar even voorstellen. Ik zwalk al een tijd op dit mooie en leerzame forum rond, maar kwam er maar steeds niet toe mezelf netjes voor te stellen. Mijn naam is Henri Prins en mijn interesse in hout is vooral ingegeven door het klussen aan mijn monumentale huis van rond 1800. Heel veel onderhoud, dus!
Ik woon in Oosterzee, vlak bij Lemmer in Friesland. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen die inmiddels de deur uit zijn.
Ik ben van beroep economisch onderzoeker in de landbouw, maar ik heb sinds een jaar daarnaast een klussenbedrijfje, waar ik een a twee dagen per week aan werk. Als je wilt zien wat ik zoal doe kun je mijn site bezoeken: http://www.tradibon.webklik.nl.
Andere hobbies zijn: bridgen, fotograferen en dichten.

Met een hartelijke groet, Henri
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
welkom hier op het forum, enne veel plezier, lijkt mij een mooi pand trouwens, waar je inwoond. zijn er nog veel authentieke dingen?
 

tradibon

Actieve deelnemer
3 nov 2010
42
0
www.tradibon.webklik.nl
Beste Rick, Vladimir en Mootje, dank voor jullie reactie. Ja , ik woon inderdaad in een mooi pand. Het is ongeveer 200 jaar oud. Wel veel onderhoud! Onder andere 6 (!) dakkapellen, allemaal van hout. Voor een schilderbeurt trek ik een flink aantal weken uit. Maar we wonen er met veel plezier en ik probeer alles in authentieke staat te houden. Hebben jullie trouwens een oplossing voor de krom getrokken voordeur? Hij is van grenen. Aan de scharnierkant is hij recht, maar aan de andere kant zit er aan de onder- en de bovenkant ruim een cm speling. Als de wind er op staat wordt dat nog wat meer. Tocht in huis dus, waar vooral mijn vrouw zich aan stoort :( !

Henri
 

tradibon

Actieve deelnemer
3 nov 2010
42
0
www.tradibon.webklik.nl
Ja, de kozijnen zijn recht. Ik zit zelf te denken aan een schroefdraadeind van twee meter waarmee ik de deur terug kan dwingen. Ik zou die gedeeltelijk in kunnen frezen en vervolgens afwerken aan de binnenkant van de deur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.