Plaatjes op het forum

Pjotr8

Actieve deelnemer
20 apr 2008
34
0
Sinds het nieuwe forum willen bij mij veel plaatjes niet meer laden. Ik zie dan een draaiend cirkeltje, met eventueel de tekst laden, maar er gebeurt helaas niets. Zijn er anderen die hier ook last van hebben? En nog belangrijker: weet iemand een oplossing?

Misschien ten overvloede, maar bij het oude forum was er geen probleem.

Pjotr
 

WR1944

Oud hout
Als het aantal pixels binnen de grenzen vallen moet het geen probleem zijn. Met Irfanview maak ik de zijde van het JPG-plaatje met het grootste aantal pixels gelijk aan 800. De andere zijde wordt dan automatisch aangepast. Bij een te groot aantal pixels staat de server een tijdje te denken om dan mede te delen dat het plaatje te groot is.
Bij enkele plaatjes heb ik wel gemerkt dat een deel van de zijkant afgekapt wordt.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hmm, dat is wel vervelend. We hebben een melding gehad van een Chrome gebruiker die niet in kan loggen, maar daar hebben andere Chrome gebruikers geen last van. Ik werk zelf met Safari en soms Firefox op een apple maar dat gaat altijd goed. Welke versie Internet Explorer versie gebruiken jullie? Kun je, dacht ik, vinden onder "help"? Veel nieuwe internet software heeft moeite met oudere versie van IE, zeker versie 6 schijnt een lastige te zijn. Kijk ook even naar de afbeeldingen onder het tabblad fotoalbum op onze site, of die het wel doen. Er zijn nog steeds forumleden die links plaatsen om hun afbeeldingen in de postings te krijgen, ipv ze te uploaden naar ons forum.

jaap
 

Pjotr8

Actieve deelnemer
20 apr 2008
34
0
Ik gebruik versie 9 van Internet Explorer. De plaatjes onder het tabblad fotoalbum kan ik prima bekijken.
Ook op andere sites kom ik tot nog toe geen problemen tegen.
Het gaat alleen om de plaatjes bij de berichten, waarvan ik het grootste deel niet te zien krijg. Ben bang dat het iets te maken heeft met deze nieuwe versie van IE. Heb al bij de instellingen gekeken maar helaas niets kunnen vinden.

Pjotr
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Zie je hier een plaatje en hier een draaiend cirkeltje bij de bovenste foto? Zie je verschil tussen de foto's in de postings, ik zie namelijk 3 verschillende manieren om een foto te plaatsen. Het helpt om te weten of het om 1 van die drie methoden gaat of om allemaal.

Arthur
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Bij de tweede link heb ik in de eerste post geen plaatjes, de 2de en de 3de wel en de rest weer niet. Bij IE 9
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Dat zijn dus alle plaatjes die van grootte veranderd kunnen worden, die door de forumsoftware automatisch resized worden. Ik vermoed sterk dat IE9 een probleem heeft met de onload-functie die in de HTML-tag staat. IE 6 en 7 hadden dat ook, bij mij werkt IE 8 goed, maar misschien dat MS uit compatibiliteitsoverwegingen de fout in IE 9 herintroduceerd heeft :roll:

Conclusie: automatisch resizen uitzetten in de forumsoftware of alleen plaatjes uploaden die max 800 pixels breed zijn zodat ze niet resized hoeven worden. Of een andere module zoeken waarbij het resizen ook in IE9 werkt ;-)

Wel vervelend omdat het leek dat met de hand resizen voor upload onnodig was geworden. Vervelend voor Jaap bedoel ik, dat deze mooie oplossing in een deel van de webbrowsers niet werkt...

Arthur
 

Pjotr8

Actieve deelnemer
20 apr 2008
34
0
ArtHarg zei:
Zie je hier een plaatje en hier een draaiend cirkeltje bij de bovenste foto?

Het is zoals je schrijft: de 1e kan ik gewoon zien en bij de 2e krijg ik de draaiende cirkeltjes bij alle foto's.

Pjotr
 

Pjotr8

Actieve deelnemer
20 apr 2008
34
0
Update:
Ben eerst even terug naar IE 8 gegaan. Plaatjes zijn dan weer zichtbaar.
Terug naar IE 9 en uiteraard weer geen plaatjes.

Nu heb ik Google Chrome naast IE 9 geinstalleerd, zodat ik google voor het houtbewerkersforum kan gebruiken.

Pjotr
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Dit waren voor mij wel zorgelijke berichten en na het nodige mailwerk het volgende:
Bij de upgrade hebben we ook software geinstalleerd voor het automatisch resizen van foto's. Die software blijkt niet goed samen te werken met Microsofte Internet Explorer 9. Wij zijn niet de enige met die probleem en de update komt er aan, in de loop van de volgende week naar ik hoop.

uw beheerder
 

Pjotr8

Actieve deelnemer
20 apr 2008
34
0
baas zei:
Wij zijn niet de enige met die probleem en de update komt er aan, in de loop van de volgende week naar ik hoop.

uw beheerder

Dat is goed nieuws. We wachten op de update. Alvast bedankt voor deze snelle oplossing.

Pjotr
 

WR1944

Oud hout
baas zei:
Dit waren voor mij wel zorgelijke berichten en na het nodige mailwerk het volgende:
Bij de upgrade hebben we ook software geinstalleerd voor het automatisch resizen van foto's. Die software blijkt niet goed samen te werken met Microsofte Internet Explorer 9. Wij zijn niet de enige met die probleem en de update komt er aan, in de loop van de volgende week naar ik hoop.

uw beheerder

Ik ben een zeurpiet. ;)
Als je volgende week deze bijdrage terug leest zou het moeten zijn: deze week. En de week daarna is het vorige week. Misschien kan je beter wat specifieker zijn met een datum of weeknummer.
Dat zeg ik toch, ik ben een zeurpiet.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Zeg zeurpiet,

Onze beheerder doet dit allemaal in zn vrije tijd, niet zo heel erg sympathiek om dan zo om een datum te vragen, vind je zelf ook niet ;)
Of het nou in de loop van volgende week gebeurt of in de week daar op, we mogen blij zijn dat het gebeurt ;)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Toen het berichtje schreef met "volgende week" had ik in principe die afspraak gemaakt met degene die voor mij de software installeert etc. Dinsdagavond mailde hij echter dat er woensdag (gisteren) plots een mogelijkheid was. Die heb ik met beide handen aangegrepen, ook al omdat er nog wat andere dingen moesten gebeuren. Ik dacht op deze manier eerder het service level weer op peil te hebben en gedurende de hele operatie is het forum niet echt uit de lucht geweest!!
In de hoop dat alles nu naar behoren werkt, wens in iedereen veel plezier op ons forum. Als het budget het toelaat dan zit er in het najaar nog een leuke upgrade in.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.