Forumdeel tekeningen

WR1944

Oud hout
@ @lex, ik kan je houding goed begrijpen en ik denk ook min of meer langs dezelfde lijnen. Als ik me aanmeld bij een forum dan heb ik meestal eerst de reeds aanwezige onderwerpen door geploegd om te zien of het iets is dat me aanspreekt. Niet alleen de inhoud maar ook de toon van de bijdragen vind ik belangrijk. En als ik me aanmeld doe ik dat met de gedachte iets bij te dragen, het liefst in positieve zin.
Soms ben ik op zoek naar iets heel specifieks dat ik maar een keer nodig heb. Dan ben ik blij dat ik die informatie ergens (gratis) vandaan kan halen. Omdat je je meestal moet aanmelden om iets te kunnen schrijven vind ik het jammer om boven vermelde redenen dat ik niemand kan bedanken voor de gevonden informatie. Soms kan je als gast wel iets kwijt en dan voel ik me minder bezwaard dat ik het Internet melkte.
Er is een hele range te bedenken op het gebied van informatie, het kan zijn info welke schroef je het beste kan gebruiken in een bepaalde situatie en aan het andere einde van die range heb je complete bouwtekeningen. Je zal voor jezelf moeten uitmaken wat je tegenover bepaalde informatie wil zetten om het in balans te houden. En een zekere beperking in de toegang tot een eventuele rubriek met werktekeningen kan daarbij een beetje helpen.
 

tuoh

Oud hout
Er valt hier voor beide meningen wel iets te zeggen, maar uiteindelijk is het de "eigenaar" van de tekening die bepaald wat ie er mee doet.

De eigenaar plaatst ze op het net, zich er van bewust zijnd dat iedereen nu deze tekening kan gebruiken.
Of, de eigenaar laat na gedane werken de tekening gewoon in een lade stof verzamelen, zo heeft niemand er iets aan.

Op een forum als dit zou ik het sowieso een meerwaarde vinden wanneer er hier werktekeningen zouden te vinden zijn van allerlei projecten. Veel hobbyisten zijn regelmatig op zoek naar tekeningen allerhande, dus waarom niet.

Mvg,

André
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
zou de (engelse) bouwtekening van de tuinbank , die ik gevonden heb, ook tussen de topic 'tekeningen' passen? en zo ja, zou iemand dat kunnen doen? ik weet niet hoe je het downloaden van het pdf-bestand hierop krijgt :oops: maar zou volgens mij wel in het rijtje kunnen passen.
bij voorbaat dank.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.